tisdag, november 24, 2009

Yrsel

Skulle som sagt gå upp med barnen idag, när det var dax kl sju så hade jag sådan yrsel att jag med nöd kom ur sängen och det efter att ha samlat mig i en kvart. Pelle fick offra sig och gå ner med barnen till en början men han gav mig så dåligt samvete att jag vinglade ner för trappan o parkerade på golvet innanför tröskeln i vardagsrummet. Pelle fick sova en timme till o jag fick tagit hand om barnen. Inte så avancerat att gå upp med dem förutom då det ska bytas blöja o göras frukost. Men faktum är att yrseln nästan var som bäst då jag stod upp. Men Pelle fick köra till Anna-Lena då jag inte vågade med yrsel. Så när Pelle o Jamie åkte så gick jag o Alex o lade oss. Jag fick sovit 1½timme till men yrseln har suttit i. Den släppte lite smått här för en timme sen så nu har jag grejat lite, fått lagt Alex ytterligare en gång till och förberett för en tvättmaskin. Skulle ta ner vad jag tyckte borde ha varit torr tvätt från källaren men iom fukten så var den inte i närheten av torr. Vissa tunna grejer kunde jag ta men det mesta kändes fortfarande blött på sina ställen. Så satte in avfuktaren där nu på högsta fart o hoppas det är torrt till imorgon. Yrseln kom dock tillbaka nu när jag satte mig så det snurrar lite lagom i huvudet nu, som att ha en fylla typ...
Carl är här o han och Pelle håller på o monterar en pump i dagvattenbrunnen. Den ska gå igång då vattnet stiger till den nivån den sitter på och sedan så drar dem en slang till bäcken så den pumpar tillbaka vattnet dit. Kommer väl bli att den pumpar hela tiden då bäcken är hög men det bör hindra vattnet från att komma in. Sen ska dem även försöka sätta nån spärr till huset så man kan stänga till då vattnet blir för högt så vi kanske kanske kan slippa översvämning för det är ju verkligen inget skoj!
Nu ska jag se om jag kan få i mig lite youghurt som komplement till den banan jag ätit idag... mår lite smått illa av tanken på mat men måste få i mig nåt.
Och precis som sist då jag hade yrsel så kan jag tillägga att jag inte är gravid. Jag har mens så det är nästan så jag funderar på om jag har blodbrist eller om mina järnvärden är för låga o det är därför det blir såhär...
Nåja, tack för mig på en stund!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu är du i julstämning kan jag tänka mig=) det blev fint på din sida!! kram kram

Jane sa...

låter som du har problem med ditt blodtryck hjärtat!
Kolla det!
Kram!