fredag, november 13, 2009

Åå du mörka November...

Varm choklad och nybakat bröd har jag precis inmundigat, väldigt gott :) Idag föll det snö i massor som man inte längre ser något spår från, som alltid i Lysekil så gick det över i regn... Det hade varit mysigt om snön kunde ligga kvar så det blev lite ljusare ute. November måste ju vara den tråkigaste månaden på året!? så jävla mörkt ute, kallt och absolut inget roligt som händer.. Okej man går o längtar till Jul men thats about it. Julen och sedan våren är det som håller upp mitt humör i det mörka november....
Julen ser jag verkligen fram emot, allt blir så mycket mysigare med barn! Jag och ML planerar en pysseldag med barnen i December, ni som vill vara med är välkomna!
Sen så är det ju underbart med ljusstakarna som skapar sån stämning, levande ljus, rött och ombonat. Ja hela grejen med jul är så mysigt inte bara julafton. Sen älskar jag att ge bort saker så att pyssla och slå in julklappar är ju sjukt skoj, och att välja rätt till rätt person! Åhå jag älskar jul! har redan köpt en hel del julklappar och planerar för resterande. Antalet vi ska köpa har minskat och det är ju bra då ekonomin inte är bäst just för tillfället men samtidigt innebär det färre paket o öppna för mig. Som tur va innefattas inte barnen i dealen.
Till barnen kommer nog vi mest köpa kläder, iaf till Jamie. Leksaker ska gudarna veta att vi lär få ändå! Alex är supersvår att köpa saker till då han får ärva mycket av Jamie i klädväg, tja allt faktiskt. Och leksaker för hans ålder har vi ju redan... Klart han ska få grejer men vad vet jag inte riktigt. Jag kom på nåt bra till grabbarna häromdan men nu kan jag inte minnas, man borde lära sig att skriva ner sådant! Nån som har tips så är det välkommet!

Idag när vi hade ätit så rockade vi alla 4 loss till Mora träsk. Ungarna älskade det och för mig blev det mkt barndomsminnen i dem låtarna :) Motion får man ju också då man står där o viftar på alla kroppsdelar :D
Nu sover ungarna gott o Pelle är uppe o spelar. Jag ser på Stargate såklart ;) Men jag börjar tröttna för de 2 sista säsongerna som jag nu är inne på har jag redan sett typ 2 gånger... Vill börja på Atlantis men jag är lite freakig och vill gärna se hela SG-1 på följd först :P

Ska försöka undvika att falla för godisfrestelsen imorgon. På nåt vis så tror jag jämt att det är okej bara för det är lördag. Men nej, denna helg får jag nog låta bli. Ska jag bli av med beroendet så krävs ordentlig avvänjning. Men gör kanske en fruktsallad imorn så man får nåt gott iaf :) Med lite vanlijyoghurt så är det inte fy skam! Hoppas kunna köra ett pass på mördarmaskinen också för röra på mig måste jag. Men Pelle o jag pratade om att gå en sväng i skogen om inte vädret blir för kasst. Nåja vi får se vad framtiden har i åtanke för oss ;)

Alex i vagnen med lite snö som ni kanske kan se spår av ;)



ML körde vagnen idag då hennes barn var hemma


Bakar gramhamsbullar

Inga kommentarer: