tisdag, november 17, 2009

Suuuck

Är himla trött idag, våran lilla Alex är minsann inte trevlig nattetid... Inatt var vi vakna 1½ timme med honom o försökte få honom o sova utan välling då han hade varit vaken bara 2 timmar tidigare o ätit... men han bara gnällde så till slut hämtade Pelle vällingen o den slukade han o somnade sedan om... Sen har han gnällt ett antal gånger innan dem gick upp vid 6. Sen har han tydligen gnällt hela morgonen och inte gått o lägga. Så jag ringde BVC o fick lite tips. Hon tycker inte han får sova middag förrän efter lunch, dvs efter typ 11 vilket vi misslyckades med idag då han somnade i min famn medan jag pratade med bvc-sköterskan. Sen avrådde hon oss fårn att han skulle få välling vid 22.30-23 då vi brukar ge honom välling för hon tror att det är det som får honom o gnälla hela natten, att han gnäller efter mer välling... tydligen nåt undermedvetet... Och sen tyckte hon vi skulle lägga honom lite senare, men det vet jag inte om vi kommer göra. Våra nattningsrutiner funkar hur bra som helst och jag vill inte "mess with the good things" då vi har haft det så besvärligt med nattningsrutiner på Jamie innan. Kanske vi kan skjuta på det en halvtimme men mer vågar jag inte...
Nu sover Alex som en gris på soffan där jag la ifrån honom, och visst det går ju bra för honom o vara vaken nattetid då han sover på dagarna men stackars Pelle går ju till kontoret och jag vill hellre sova på natten... Ungen är 13månader nu och borde kunna sova en hel natt!? Man blir ju lite galen av sömnbristen!

Inga kommentarer: