måndag, november 02, 2009

Här igen

Det är konstigt för jag känner inspirationen till o skriva en blogg tills jag sitter här med ett blankt papper. Då vet jag helt plötsligt inte längre hur jag ska uttrycka mig... men jag gör ett försök igen!

Enligt Facebooks "how lucky are you" så var jag 4% idag och 2 igår vilket verkligen inte har stämt. Och varför skulle det?! Men iaf så har dem senaste dagaran varit bra, framför allt för att det här med datorn har löst sig och jag kan sitta här nu men den har även varit bra med annat. Alex sov från halv tio till ett i förmiddags så fick mig en rejäl dos egentiden. Hann flytta in i datorn och tvätta två maskiner.
Imorgon är planen att vika tvätt, städa här hemma och packa. För om jag är färdig redan imorgon så kanske ML har tid att gå en sväng på onsdag förmiddag innan vi åker :) Dvs om hon är frisk osv.

Jag vet inte om det sitter i psyket eller om min fysik har blivit sämre men jag är sjukt trött numer. Tror att det har med hjärtat o göra men vet inte om det är ett hjärnspöke bara för att jag vet att det är sämre nu eller ifall det verkligen är så. Innan operationsbeskedet så har jag skyllt allt på att jag småbarnsförälder som aldrig får sova en hel natt, men vet itne om detta verkligen är sant... Kanske båda delarna är bidragande. Men finns inte en kväll jag inte skulle kunna somna på soffan. Det är som första o sista delarna ur en graviditet... Men nej, jag är inte gravid ;) Även fast man skulle kunna tro det med trötthet och yrsel :P Men nej min mens är just slut så ingen behöver börja fundera eller oroa sig :) Vi är nog nu eftersom jag måste opereras innan nummer 3. Enligt Pelle ska det ju inte ens bli en nummer 3 men vi får väl se hur det blir med det, jag känner mig redo :D Men vill nog ändå både för min o barnens skull avvakta några år, när Alex är 4 vore rätt lagom tror jag :)

Kan inte låta bli att irritera mig på vissa människor som bara ser sig själva och sina behov. Jag har visserligen fått en lite mer egotrippad inställning till livet men vissa människor ser ju verkligen bara sig själva... Usch tar mig så mkt energi att störa mig men är ju så svårt o låta bli! Ska försöka skaka av mig det!

Pelle och jag har pratat om vår tripp till sthlm. Han verkar planera in luncher med alla människor han känner där uppe :P Men fredag hade vi tänkt gå ut och äta middag och gå på bio och sedan köra ut till Ingarö utan barn o spendera en natt ensamma. Vi passar på när vi är med Pelles föräldrar som gärna tar barnen och som vi litar helt på! Vore enormt skönt :) Sen så Lördag kväll ska vi på inflyttningsfest hos Thomas och Fredrika och det ska bli skoj! Känns skönt o lyckas tajma in någons fest för en gångs skull, annars så brukar vi alltid få veta att nån i sthlm ska ha fest helgen efter vi varit i där osv... Sen blir det kul o träffa dem då dem ju tyvärr inte kom ner nu i helgen.
Mer planer för veckan i sthlm vet jag inte riktigt ännu, men nu när jag har min laptop så kommer ni få uppdateringar från den stora staden också :)

Nu ska jag rasta vovven och göra mig klar för sängen. Ciao!

Inga kommentarer: