lördag, november 14, 2009

Myslördag!

Idag har vi en mysig familjedag!
Jag fick gå upp med Alex vid halv sex så när han somnade igen vid halv åtta o Jamie ville upp då jag precis somnat igen så bad jag Pelle gå upp o det gjorde han o sen fick jag sova till klockan tio vilket var välbehövligt! Efter det så har vi myst med mannagrynsgröt till typ Lunch och sen har vi städat huset. Alla 3 våningar har blivit dammsugna o dammade. Jag har röjt lite mer i källaren så nu finns det plats att ta in cyklarna och gräsklipparna till pannrummet så vi kan använda garaget till ena bilen när frosten slår till på riktigt.
Nu har barnen sovit en sväng, Jamie sover tydligen ibland på dagtid... Jag trodde han hade slutat men idag var han dödstrött. Är väl en övergångsperiod.
Nu ska vi strax åka in till Lysekil och handla lite. Jamie ska ha sitt lördagsgodis och vi behöver lite smått o gott så vi kan komplettera och göra nån mysig fruktsallad ikväll. Vi får se hur långt pengarna räcker ;)
Sen så om inte regnet tilltar ska vi gå en promenad inne i Lysekil, mysigt med hela familjen ute så!
ne nu ska jag hänga tvätten!

Inga kommentarer: