onsdag, december 07, 2011

Today - A good day!

Dagen idag har gått fort och det var väldigt skönt, känns som jag suttit o räknat timmarna dem sista dagarna... Har haft dåligt samvete över att jag inte riktigt orkat roa Alex och därför känns de som timmarna gått långsammare... Men inte idag :)

Ultraljudet gick bra även fast bebis är rätt stor nu så BM tyckte de va svårt o komma åt o mäta alla delar, och inte kunde man få nån fin helhetsbild på liten heller som man kunnat få tidigare i graviditeten. Men hon ligger på -10% vilket tydligen inte är någon fara, normalt men i den nedre kurvan så att säga. Men jag är inte så förvånad då grabbarna var små vid födsel dem också. Dagsvikten på liten beräknade BM till 2473g :)
Alex var fantastisk även fast munnen gick i ett, men BM tyckte det var roligt o uppmuntrade pladdret o efteråt berömde hon honom eftersom han suttit stilla hela tiden o inte klagat det minsta. Han har ju varit med på endel besök till läkare o barnmorskor vid det här laget och han är alltid så duktig o får alltid beröm så jag är så strålande stolt över min kille! När vi va hos hjärtläkaren sist så sa hon när vi skulle gå att "vi får nog ha hit dig lite oftare så vi får träffa din söta o duktiga son" :D Stolt!!

Efter att vi varit på UL så ville Alex absolut inte åka hem utan han ville gå i affärer så blev en vända på torget där han sprang som en jäkla idiot fram o tillbaka :P ja inte inne i affärerna utan på dem öppna ytorna utanför, lite överskottsenergi tror jag :D Ja sen så blev det lite affärer, hälsade på i Lasses butik o så gick vi förbi mamma på jobbet och tog en fika på oasen. Det var mysigt o Alex var på strålande humör, men guuud så trött i öronen man blir. Jag skojar inte, hans mun går HELA tiden :D Undra vem han brås på... Pelle? ;)
Efter torget blev de hem o ta de lite lugnt o värma rester till middag o sen åkte vi hem till mamma o Lasse ett par timmar. Skönt med lite vuxensamtal o dem sista timmarna innan läggdax rann iväg, brukar vara mellan 16-19 som tiden går som långsammast.

Nu är Alex i säng och jag ska nog fixa mig lite kvällsmat till slutet på Arga Snickarn som jag kollar på. Exakt 4 veckor till BF förresten :D Kommer hon som Jamie så är det 2½ vecka kvar :O

Inga kommentarer: