fredag, december 30, 2011

Bitter?

Känns som jag bloggar för mycket just nu, framförallt känns de som jag skriver om samma saker men just nu är det så mycket som snurrar i skallen och ingen verkar vilja lyssna så jag plågar alla som är dumma nog o fortfarande läsa min blogg. Så vill ni inte läsa mer o mina tankar kring bebis o min livssituation just nu så sluta läs här.
Jag sitter här o försöker formulera hur jag tänker o känner men jag kan inte få ner det, får inte ut det... Kanske därför de blir så mycket om samma. Lättaste vore ju om hon bara ville komma ut så att jag kunde gå vidare ist för att analysera allt det här i min blogg och i mitt huvud hela tiden. Då skulle jag få ta tjuren vid hornen och livet kunde gå vidare. Det är många saker jag vill göra just nu som jag inte vågar mig på bara för man går o väntar o inte vågar åka för långt bort... Jag kan inte ens ringa till mina familjemedlemmar längre utan att få frågan om jag fött barn än... Eller skriva till nån på msn... Allt jag gör eller planerar o göra just nu ska ifrågasättas eftersom jag är gravid o kan få närsom. Så hela livet blir som pausat vilket gör väntan ännu längre... Nästa vecka är Pelle ledig men inte vågar vi planera in o åka o hälsa på hans familj eller ens vänner i Lysekil för vem vet när bebis vill titta ut, eller om hon redan har tittat ut. Jag vill hitta på saker för o sysselsätta mitt huvud med annat, men vad för saker kan vi egentligen göra? Jag är ju smidig som ett kylskåp o får sammandragningar så fort jag försöker göra något... Så vad jag skulle vilja säga är att jag är uttråkad, jag är trött på mina egna funderingar över när/hur/Var bebis tänker komma, jag är trött på att vara ett allmänt samtalsämne där man slår vad om när bebis ska komma, jag är trött på att sitta här o gnälla. Jag vill leva igen, leva med vår lilla bebis och våra vackra pojkar. Jag vill även få klarhet i när och hur min hjärtoperation ska bli av så man kan planera några månader framåt, sommaren osv... Just nu känns allt ovisst. Låter jag bitter? Ja jag kanske är det ikväll. Jag har massvis med sammandragningar o förvärkar men dem verkar ju inte göra någon nytta, dem är bara obekväma och hindrar mig från o glömma bort att jag väntar bebis och därmed analysen om när/hur/var...

Inga kommentarer: