torsdag, december 15, 2011

Jag tror det är jättebra att det varit så mycket runt omkring denna graviditet, speciellt nu på slutet för jag har inte hunnit bli sådär besatt av längtan efter bebis. Med Jamie längtade jag men då längtade jag även efter Pelle som va i Belgien plus att jag inte visste vad jag skulle få så det var inte så extremt. Med Alex blev jag besatt av längtan efter bebis och det var tokjobbigt att vänta o längta... Nu har jag fått längta efter Jamie o Pelle och på slutet nu även Alex och eftersom dem faktiskt finns på riktigt i mitt liv så har den längtan varit så mycket starkare än bebislängtan. Och jul, nyår o allt runt omkring det har gett mig så mycket annat o tänka på. Klart jag längtar efter vår lilla bebis men att veta att inom 4 veckor så har jag henne hos mig, det känns väldigt overkligt o konstigt. Bebis kan också komma imorgon vilket känns för tidigt, jag vill gärna ha bebis men jag väntar gärna 2 veckor till så vi hinner bli samlad familj o fira jul o förbereda oss. Den känslan hade jag inte med Alex :P Dock vore det väldigt skönt o bli av med alla bekymmer som kommer med en graviditet! För som jag skrev häromdan så är det många saker jag är trött på!!

Idag har jag varit på torp o shoppat julklappar med Pennan. Väldigt trevligt o träffa henne och väldigt skönt att de mesta är inköpt. Trodde dock jag var klar till pojkarna men efter räknande o tänkande så behöver jag nog komplettera lite till. Blev lite ojämnt.
Dock är det mesta andra jag hade ansvaret för fixat :) Jag har dessutom slagit in alla paket, jäklar vad grejer det blev ändå :P

Imorgon blir det Uddevalla o sen Göksäter, då kan jag komplettera lite skulle jag tro, är billigt på göken :) Ska bli mysigt o få en heldag med mamma också!

2 dagar kvar!!!

Inga kommentarer: