lördag, december 03, 2011

Teknikhelvete...

Lite irriterad är jag nu, när vi kom hem idag så hade digitalboxen hängt sig. Det är inte första gången så jag gjorde som jag ahr fått göra, drog ur sladden o startade om den. Det har alltid funkat innan men tror ni de funkade idag? Näpp den startar men det händer inte mer, den går liksom inte igång mer än att det står "Startar Digitalboxen". Suck! Så jag bestämmer mig för o dra ut sladden lite mer o de slutar med att jag går igenom sladdhärvan bakom tvn och byter ut den brummande mediadatorn mot min stationära för att kunna streama till tvn o fortfarande kunna surfa utan att det brummar. Well nu får jag inte datorn o funka heller... Och efter att ha satt tillbaka alla jäkla sladdar så funkar iaf inte digitalboxen... så varken tv eller streaming via tv verkar funka... Så ja irriterad! Ja jo, ett enkelt sätt o streama via tvn är o koppla denna laptop till tvn men då skulle jag bli sjukt rastlös av o inte kunna surfa samtidigt... Im rambeling... Joo så att... Tvn är ändå värst, inget bolibompa, då kommer de bli ännu mer Dora utforskaren och hon håller redan på o driva mig till vansinne!! haha, 3 vändor rullade den filmen idag, bläh! Och ja, det blir mkt tv för Alex när de spöregnar o blåser kuling. Ja, rätt mkt annars också då jag inte har så mkt energi o roa honom. Dock är han sådan som leker med tvn i bakgrunden så han tittar inte så mycket... men jag hör ju barnprogrammen heeela tiden. Man blir rätt galen när det är samma sak over and over and over again!

Förutom att bråka med tvn o se på film så har jag o Alex varit hem till mamma o Lasse på middag. Det var sååå gott och väldigt trevligt :) Men jag har hade förvärkar typ hela tiden vi var där, sådan som faktiskt känns. Men det lugnade ner sig o jag hade på samma sätt med Alex flera veckor innan han föddes så är nog inte så mycket o lägga vikt vid, ännu...

Inga kommentarer: