onsdag, december 28, 2011

MVC o KK Östra...

Ja mitt andra försök o ringa till barnmorskemottagningen slutade med ett besök där och sedan vidare till KK östra i gbg för mer kontroller... Anledningen till att jag ringde är för att jag lagt märke till att hon dem senaste 2 dagarna varit mycket lugnare o så pratade jag o Pelle om det igår när jag kom hem. Vilket resulterade i att vi googlade o hittade sidor där de stod att man skulle ringa in om rörelsemönstret ändrades. Jag tyckte de kändes lite fånigt men MVC tyckte jag skulle komma in, så fick träffa min BM. Hjärtljuden var bra men hon kunde inte riktigt känna hur hon låg så hon drog in en UL-aparat. Visade sig att lillan skruvat sig i magen, huvudet är fortfarande ner men hon har ryggen på andra sidan, och sparkarna känns mindre på den sidan av nån anledning. Men BM ville ändå att jag skulle åka in till KK o gör CTG för o va helt säker på att allt var som det ska. Så vi fick oss en utflykt till gbg och barnen fick sig några timmar med mormor. Men allt såg bra ut på CTGn så nu återgår vi till o invänta att förlossningen ska dra igång...

Och visningen som vi stressade för o ställa i ordning huset för innan vi drog till gbg blev inställd, samma familj som ställde in sist. Man blir ju rätt irriterad, tror dem att vi inte har anant o göra än o städa inför att dem ska komma?? Kan man inte ha lite framförhållning o ställa in iaf en dag innan om man nu ska ställa in med anledningen "vi måste fundera lite mer"... Suck.
Men jaja, städa måste man ju ändå, men man plockar ju inte undan allt när man städar vanligtvis...

Pelle är iväg ikväll ist för idag på dagen då eftersom sjukhusbesöket ställde till planerna lite. Jag lämnade honom i gbg o så får han ta bussen hem. Skulle inte förvåna mig om fl drar igång nu bara för att gör de lite besvärligare för oss :P Well, gärna för mig :D
Bring it on!!!

Inga kommentarer: