fredag, december 16, 2011

12 timmar med mamma :)

Jag vet inte om den där besöksräknaren har rätt för den verkar ha räknat neråt idag eller nåt, konstaterade igår att 768 sidvisningar på en vecka är rätt så skapligt ändå även fast 100 av dem säkert är mina, men idag står den på 731 så nu vete fan... Nåja, skriver den här bloggen mest för o dela med nära o kära och för att själv få ur mig allt. Men hade ändå varit skoj o veta :)

Idag har jag varit iväg med mamma, först till Uddevalla för att hon skulle klippa sig hos Karin. Där blev det även lunch när mamma va fin i håret för o hinna prata mer med Karin, fast sämsta servicen resulterade i färdigmat i micron i Karins minimala kök i salongen. Men det var trevligt ändå. Efter lunch vaknade jag till, jag sover sämst just nu så somnar först ett par timmar efter jag lagt mig vilket brukar bli midnatt, så somnar vid 2 o sen vaknar jag nästan alltid vid 6 för o gå på toa. Vanligtvis somnar jag om då men idag kunde jag inte somna om pga en äcklig dröm som inte ville släppa taget, kollade klockan sista gången vid 8.15 o sen måste jag somnat om, så var supertrött när klockan ringde strax före tio. Så hade svårt o vakna till liv men efter lunch piggnade jag till iaf :) Mamma ville förbi torp för o kolla jackor hon hade rabatt på men slutade även med en vända i leksaksaffären o lite andra butiker för att jag skulle tipsa om julklappar till mina familjemedlemmar :) Vi bestämde i slutändan att de får bli torp imorgon så jag kan hjälpa dem med julklappar, jag måste ändå fördriva tiden tills älsklingarna kommer o det ända jag måste fixa är o handla mat o det finns ju 2 stora matbutiker på torp så lär jag ju få klarat av ;)
Sen åkte vi vidare till Göksäter, dem har ju så sjukt mkt saker och det mesta till bra pris. Mamma fick köpt endel julklappar o själv lyckades jag hitta 2 st, en till varje unge :) Men var en liten påse som jag gick därifrån med o bara 200kr fattigare så känner mig nöjd, handlade ju rätt mkt igår ;)
När vi va klara på göken så var kl 18 men vem vill spendera kvällen ensam?! Så jag åkte med hem till mamma o Lasse o käkade lite o såg på Hjälte-galan. Fantastiska människor det finns här ute i Sverige, spillde några tårar måste jag erkänna :)

Så imorgon blir de torp igen, 3e besöket på 3 dar ;) Och så skulle mamma o Lasse på nåt gratis julbord så de skulle vi ta till lunch, finns ju sämre saker!

1 dag kvar!!

Inga kommentarer: