måndag, december 12, 2011

Gravidmagar

Igår pratade jag o mamma om det här med gravidmagar och att med pojkmage så syns inget bakifrån men med tjejmage så syns det att man är gravid. Ingen av mina andra graviditeter har jag upplevt mig själv som bredare men denna gång så upplever jag verkligen min bakdel som mycket bredare. Och mamma konstaterade att magen verkligen är helt annorlunda denna gång. Så jag undrar om det där stämmer, kan de va så att bara för att jag har en flicka i magen den här gången så ser det annorlunda ut? Eller är de kanske bara jag som är tjockare denna gång? :)
Ni som läser, är detta något ni har någon erfarenhet eller åsikt om?

1 kommentar:

Sandra sa...

har ju två flickor så vet inte hur en eventuell "pojk" mage skulle se ut men på mig har man inte sett ett dugg bakifrån :) har haft folk som tom påpekat att magen verklgien bara sitter fram, och då har jag ändå haft en stor mage :)
Sen satt magen mkt högre upp med andra abrnet så tror inte direkt det beror på könet, mer att moderkakan sitter på olika sättllen, bebisen ligger olika osv.