lördag, december 31, 2011

2011 - ett galet år!

Är det idag man ska göra en analys av året 2011 och vad det har gett oss? Herregud säger jag bara, det här året har ju varit galet!

Vad har hänt 2011?
Vi började året med o sälja vårt hus i Lyse och på Jamies 4årsdag i januari så skrev vi kontrakt på ett radhus i Stenungsund. Ett par veckor senare åker Pelle till Gibraltar eftersom ett jobb han sökt i september plötsligt börjat sin rekrytering... Givetvis fick Pelle jobbet.
I April flyttade vi till radhuset och jag hade absolut inte tänkt flytta ner till Gib förrän Pelle gjort sin provanställning men en vecka efter att Pelle åkt till Gib så får jag ett positivt graviditetstest och med det det värsta illamåendet jag någonsin varit med om... 3 veckor senare flyger jag o grabbarna till Gib och fastnar där... Illamåendet var bättre och det är så ljuvligt med samlad familj. Vi flyger tillbaka över midsommar o spenderar ett par veckor i Sverige men sen ger jag upp o vi flyttar ner till Pelle. Det blir några vändor fram o tillbaka till Sverige, bla ett par veckor i Augusti men mesta delen så lever vi i Gib. Magen växer och vi får reda på att vi väntar en liten flicka :) Pelles familj kommer på besök i Gib i aug/sept och tiden fortsätter gå.
Någon stans i sommaren får jag under ett besök hos min läkare reda på att mitt hjärta är dåligt igen och behöver opereras efter att bebis är född. Hösten kommer och efter ytterligare några besök hos min doktor så får jag vet att jag borde föda barn i Sverige. Och efter att pratat med läkaren i Gib så tas beslutet att jag ska hem för o föda barn.
Jamie börjar i skola i Gib i September och detta försvårar situation "föda barn i Sverige" endel... Så när November kommer och jag snart inte får flyga mer så blir det jag och Alex som själva får flyga till Sverige. Pelle och Jamie blir kvar med jobb o skola... Dem längsta veckorna i våra liv börjar. Men så kommer december och julen, pojkarna kommer hem till oss!! Och här är vi nu, nyårsafton 2011/2012. Vi väntar på vår lilla flicka som är beräknade den 4/1 och det verkar som att hon bestämt sig för o bli en 12a o inte en 11a :) Så det som kunde varit grädden på moset detta konstiga år verkar få bli en god början på nästa år.

Så vad är planen 2012?
Planen för 2012 är föda fram ett friskt barn och få komma tillbaka till Gib.
Vi vill sälja vårt hus I Sverige eller få det uthyrt.
Sen ska mitt hjärta opereras men steg ett är o få reda på vilken teknik som ska användas.
Vi planerar in en tripp till London i april-maj nån gång.
Vi vill tillbringa några veckor i Sverige under sommaren.
Vi ska gå ner i vikt o komma igång o träna.

Inga kommentarer: