söndag, januari 31, 2010

Mer bilstrul


ja ni trodde väl inte det kunde hända mer med bilarna nu?! Hah! Det var någon falsk förhoppning som även jag hade. men igår på väg upp till kumla så la tydligen fläkten i volvon av helt... Blir till o ringa en verkstad imorn! Och idag när Pelle ska åka hem så har han bilen igång, lastar bak i bilen och bakluckan faller igen. Ja den är buggig och kan inte alltid stå uppe av sig själv och när den väl smäller igen så låser sig bilen... Och bilnyckeln sitter i bilen... jamen räkna ut själva! Pelle fick ringa nån bilmeck med jour som fick komma o hjälpa honom att få upp dörrn. Så den gick typ 45 min på tomgång och så kostade gubben 1500kr. Väldigt roligt... hatar våra bilar innerligt just för tillfället!
Detta åstadkom ytterligare en sak, Pelle kommer senare hem än beräknat. Jag hoppas det blir innan kalaset, men det är ju ändå+ bara min familj som kommer så det är knappast hela världen annars.

Idag har varit en bättre dag. När Alex sov planterade jag o Jamie om en massa blommor. Efter det fick jag städat av undervåningen o duschat. Jamie somnade på sin puff idag igen... lilla killen har varit supertrött hela helgen. I övrigt har det inte hänt något spännande.
jamie kom in imorse kl halv sju men jag satte på tvn i sovrummet på ljudlöst så jag o Alex kunde sova vidare. halv åtta vaknade även Alex o då gick vi upp. Ganska mysigt sätt att vakna på :)

Om någon timma är det dax för kalas. Tänker inte förbereda något större, barnen är klädda och det är jag med, huset är städat och glasstårtan i frysen. Kanske ska ta upp bullarna också bara :) Ska försöka göra det så avslappnat som möjligt, för har märkt att jag är lite för mkt kontrollfreak vid sådana här tillställningar :D

Nu blir det till o hänga tvätt och roa Alex så jamie får äta ifred.
Ses!

1 kommentar:

Fredrika sa...

Men vilken fin bild! Kram