söndag, januari 03, 2010

Ja ää int bitter... :)

God morgon!
Tänk att en sladd kan vara en sån bra leksak!? Barnen går runt och håller i varsin ände, Jamie sjunger "blä blä blä bläää" och Alex skrattar... Jag vet att dem inte borde få leka med sladden pga strypningsrisken men dem har så roligt. Så länge jag ser dem o dem leker denna leken är det rätt lugnt.

Idag är sista dagen på skidor för alla. Jag åker ju inte, vart ju ingen idé när benen ändå inte lydde huvudet och musklerna var förtvinade typ. Igår var jag inne hela dagen och det var faktiskt riktigt tråkigt. Jag vill bara hem nu! Tyvärr så är det ju idag kvar för dem med skidor på, sen så imorn så är det tillbaka resan till sthlm. Först åker dem med bilen så alla våra saker försvinner och sedan går vårt tåg vid fyra. Och sedan först på tisdag åker vi hem till Lysekil... Så det blir 2 tråkiga resedagar. Pelle köpte aldrig någon portabel dvd igår så det kanske vi åker o kollar på imorn då vi ändå väntar på tåget. Känns som att vi behöver något sådant då Jamie inte är så roligt att ha med på resan annars... Men det har ju gått innan så vi lär ju överleva utan men tänk vad skönt om ungen satt tyst under resan :)

Under dagen idag hade jag tänkt göra ett nytt försök på promenad. Enligt vädret ska det endast vara -5 så det ska jag ju klara av. Sen så ska Pelle o Johannes åka skidor i Huså idag så då kan jag och Alexander gå dit och äta lunch med dem. Känner redan smaken av hamburgare ;) Det blir dagens höjdpunkt för mig, sorgligt men sant... Kvällarna här är rätt trista dem med, alla är utmattad så det äts o sedan så dör alla i varsin soffa framför något dåligt på tv.
Jamie hoppas jag får spendera även denna dag med sin farbror och sedan farmor och farfar, jag orkar inte dra runt bägge barnen i pulkan. Och Jamie vägrar ju gå ens en kort bit själv, alltid ska man bära eller så ska han åka.

Känner att jag är lite bitter o att hela blogginlägget blev rätt genomsyrat av det... Men jag har sån hemlängtan! "Your home is where your heart is" Så jag måste ha glömt mitt hjärta hemma i Lyse... Nej nu ska jag försöka se framåt ist, det är ju bara några få dagar tills jag är hemma och tills dess för jag njuta av att ha svärföräldrarna nära, att se Pelle lycklig när han åker skidor, att se barnen leka med sin farmor och farfar!

Inga kommentarer: