fredag, januari 29, 2010

Igår, idag, imorgon

Gårdagens eftermiddag blev väldigt bra, vi gick på old house inn inne i Lysekil. Dyrt är det men så väl värt pengarna :) Barnen skötte sig exemplariskt och åt upp den mat vi köpte in till dem plus att dem åt lite från våran mat. Trodde aldrig att det skulle funka då Jamie låg o skrek på hallgolvet innan vi åkte, men han slumra till i bilen och när vi kom in så kvicknade han till. Så ja det var supermysigt!
Sen så hade jag lite för mkt i huvudet så när det inte blev nån simning med ML så frågade jag Emma om hon ville gå en sväng och det ville hon så jag var till Brastad och var ute och gick med Emma o hundarna igårkväll. Det är fantastiskt vilken skillnad det är på Nalle med andra hundar sen kastreringen. Förr ägnade han all sin fria tid åt att jucka som en tok men sen kastreringen har jag inte sett honom jucka en enda gång. Dessutom så går det att promenera tillsammans med andra hundar, han drar inte och är inte direkt uppspelt förutom dem första 2 minuterna. Sen går han som ängel i koppel! Så himla skönt! Vi kanske inte gjorde ett så dåligt uppfostringsjobb iaf, för när väl instinkterna är borta så går det ju huur bra som helst. Iaf är det ett lugnar hundliv nu :)

Idag blir vi hemma. Ingen dagmamma och inga andra ärenden inplanerade. Jag vet inte vad vi ska göra. Egentligen kan jag samla på mig några ärenden, men vet inte om jag orkar ge mig iväg med bägge barnen själv när vi kan stanna inne o pyssla... Vi får se helt enkelt. Pelle ska iaf sluta lite tidigare idag så vi kan göra något ihop.

Nu lyckades Alex göra så tvn i lekrummet inte funkar, fattar inte vad han gjorde men nu står det att kanalen är "kodad". Jamie är hysterisk, men han gott lära sig att man inte kan se på tv hela tiden så därför sätter jag inte på den andra. Men jävligt jobbigt att höra honom skrika... nehe nu valde han alternativet "gå o lägga sig" framför "leka utan tv". Ibland undrar man över valen han gör... men tja det är upp till honom! Den andra killen springer runt med en vällingflaska, en tom en, och leker utan problem, gott det iaf!

Imorgon så ska Pelle iväg och jag o grabbarna ska nog hem till ML en sväng. I övrigt så bävar jag inför morgondagen, speciellt kvällen då jag är själv o barnen sover. varje gång Pelle är iväg på kvällen så blir jag deppig. Nu har jag mer o oroa mig över så jag vill inte ens veta i vilken sinnesstämmning jag kommer vara i... Får bädda ner mig med en bok redan när barnen lägger sig och sedan släcka tidigt! Om inte någon vill komma hit o leka?



Jag o lilla älsklingen

Inga kommentarer: