söndag, januari 10, 2010

Crosstrainern funkar!

Åhå känns gott i kropp och själ nu! Jag fick tummen ur och gick ner och pillade igång crosstrainern. Har jag pratat om i någon månad nu :P Fick pussla lite med grendosor och förlängningssladdar men tillslut hittade jag en lösning som funkade och allt uppe i huset som hade använts fortfarande hade ström. Fick även kopplat in ett par lampor eftersom inga taklampor där nere fungerar då vår smarta elektriker kopplade ur allt så han fixade med el till köket... suck! Men nu finns det två lampor och en fungerande crosstrainer i källarkorridoren :) Jag firade detta med ett träningspass! först 15min cross, sen 50x3 sit-ups och sedan 15min cross igen. Kändes gött och mitt dåliga samvete har lindrats lite.
Det är konstigt men jag påbörjade ett nytt liv för 1 år sen, då kändes det skittufft, hade enormt abstinens efter socker och att träna var väldigt jobbigt. Idag ser jag det på något sätt som en befrielse att börja om. Dock är det ju fortfarande jobbigt och jag har svårt att motstå godis och sötsaker men jag klättrar ju inte på väggarna om jag inte får något. Nu är det dock dax att bibehålla diciplinen, träna och äta rätt för jag vill inte svälla upp som en boll. Märker redan att magen blivit större efter december då jag verkligen latade mig. Så nu blir det nya och hårdare tag. ML och jag ska simma 3 gånger i veckan och sedan tänkte jag köra crossen 2 gånger i veckan så då borde träningen vara i ordning. men simningen känns inte som den tar något även fast jag vet att simning ska vara en väldigt bra träningsform. Nåja det är ju bra att det är på det viset iaf :)

Annars så har det påpekats att jag har glömt o nämna att min lilla Alex ska skolas in hos Anna-Lena imorgon. Det ska han ivf och det känns bra för han är så framåt och springer alltid iväg och leker då vi hämtar Jamie. Sen hade jag föredragit att han blev lite äldre men nu är det som det är. Hellre dagmamma än dagis!
Så imorgon förmiddag kommer jag vara med hos Anna-Lena, sen händer det inte så mycket under dagen imorgon förrän imorn kväll då jag o ML ska simma :)

Ne har nog tömt min hjärna för den här gången. tack och godnatt!

Inga kommentarer: