lördag, januari 02, 2010

2 januari

Jag har drömt en sån mysig dröm här på morgonen, funderar på o skriva ner den, skulle bli en underbar novell som skulle kunna fyllas på och bli roman. Tyvärr hann jag inte drömma klart innan jag blev väckt så det fick jag fantisera ihop som vaken, blev inte så mycket sämre för det :) Det fick iaf upp min skrivarlust igen! Kliar i fingrarna men man vill ju helst ha fullständigt lugn och ro när man sätter sig ner med sånt och nu sitter Jamie här brevid...
Sen är det ju bra i allmänhet att känna att det är roligt o skriva igen eftersom jag ska börja jobba igen nu i Januari och mycket av jobbet kommer innebära att just skriva. Dock inte skriva romaner men iaf :)

Kan inte låta bli o bli irriterad när jag läser en tjejs blogg, hon och jag hade avtalat att hon skulle köpa mina bebiskläder och jag fotade o hon valde. Nu svarar hon inte på msn eller på bloggkommentarer ang det och egentligen gör det inte mig så mycket att ha kvar grejerna men bara själva principen att man inte svarar. Att man inte bara kan säga "nej tack men jag har ångrat mig"... Känns som att jag gjort henne något mera men jag kan inte för mitt liv komma på vad. Och ändå kan jag inte låta bli o läsa hennes blogg, snacka jag är lite självplågare...
Och läser om du nu läser här så vet du vart jag står. Dålig stil bara!

Dagen som väntar hade jag tänkt gå en promenad med Alex. Pelle o Johannes är redan på väg till Åre för att åka skidor och svärföräldrarna kommer väl o hämtar Jamie om en stund. Jag känner att jag behöver röra på mig så vi ska kolla in Huså by och kanske följa någon scoterled som Anna rekommenderade. Vi får se, det ska vara väldigt kallt idag och då känns det inte lika lockande...
Pelle skulle titta in i en teknikaffär i Åre och se ifall han kunde hitta nån shyst portabel Dvd så vi har till tågresan hem och även sen i bilen... Den kostar ungefär vad vi sparar in i liftkort för mig och dem pengarna lägger jag mer än gärna på att investera i lugn o ro :D

Inga kommentarer: