onsdag, januari 06, 2010

Kastar ut julen

Jaha så var vi hemma i vardagen igen!
Körningen hem igår gick fantastiskt, Alex hade lite feber natten till igr så jag sov inte så mkt så Pelle körde ner. Febern resulterade i att Alex var trött och typ sov HELA resan. När vi igår startade åkte vi till farsta o köpte dvd till Jamie. Den rullade hela vägen hem och Jamie tjöt endast mellan brodalen och hemma, dvs kanske 15min på hela resan. Så grabbarna var jätteduktiga! Och dvd var en jävligt bra investering, den har vi redan tjänat in bara genom att ha fått en sån lugn hemfärd!Sen igår åkte vi in till Lysekil o handlade, jag var dödstrött men vi hade verkligen inget i kylskåpet. Vi tog oss igenom affären men det kostade oss ett litet bråk, som sagt jag var dödligt trött... Men vi överlevde ;)
När vi kom hem så la vi ungarna och sedan satte vi oss i soffan och åt lite, jag fick mina efterlängtade revbensspjäll och Pelle fick sin ostkaka med grädde *ryser*. Glassen vi hade tänkt till efterrätt blev kvar i frysen, det var het enkelt för kallt här inne... Sen la vi oss i sänge o lyssnade på vår ljudbok :) mysigt värre!

Idag har jag börjat röja upp. Alla tomtar är i kartonger, alla ljusstakar utom en är i en pappkasse och väntar på att få komma upp på vinden. Nu ska bara gardinerna bytas.
Jag har även fått tvätt 4 maskiner sen vi kom hem, men finns massvis av tvätt kvar *suck*. I övrigt har jag packat upp det mesta och borde fortstätta med utstädningen av julen. men jag har inte energi till det för tillfället :) Det behöver även dammas o dammsugas, ska snart häva mig ur stolen o ta tag i det...

Imorgon ska eventuellt Jannike komma förbi och reda ut kaoset med paketet från Me&I och vemv et, hon kasnke vill ta en fika också.
Sen ska jag simma med ML på kvällen.

Sen så ska jag börja mitt nya liv den här dagen. Nyttig mat ska intagas, socker ska bort och så fort halsen känns bättre igen så ska jag köra på crosstrainern. Känner att jag nog borde gå till doktorn igen med min hals, men jag är för rädd för vad undersökningen ska innebära... men måste ta min rädsla i kragen och fixa det bara. För kan inte gå med ont i hasen mer, nu är det inte bara morgon o kväll utan det är dagtid också... Sen så måste jag ju få bort det om ajg vill träna.

nej nu måste jag ta tag i skiten så jag kan fixa mat o så sen...

Inga kommentarer: