måndag, februari 01, 2010

1 februari redan

Idag har jag hittat inspiration på jobbet, jag har gjort något och det känns bra. Jag fick en bombande huvudvärk så nu har jag lagt ner jobbet för idag men imorgon kan jag skriva en massa för har så mkt bakgrundsinfo nu :) FL är allt toppen ibland!

Annars idag har jag en rätt bra dag, ja huvudvärk är ju aldrig roligt men jag är rätt positiv. Pelle och jag har kolalt lite på resor, bara så svårt o veta vart man ska åka om man vill ha varmt och skönt, då helst även i vattnet?! Sen helst inte för dyrt eller för lång flygresa... blir itne så mkt kvar med sånna krav :D men nån med tips?

Just nu så går Jamie runt på studsmattan (som jag för övrigt hittade på vinden, kvar från tantens tid) och säger "jag är en sessa, jag är en sessa". Han har då klätt ut sig i sin filt, eller tja virat den runt benen som en kjol. Gullunge! Filmade så den kanske kommer ut på bloggen sen! Vet bara inte hur många som orkar se filminklippen, själv är jag sån att jag sällan ta mig tid till sådant.

Fast jag skriver om rätt mkt allvarliga saker i min blogg så får jag sällan reaktioner på just det och det förvånar mig nästan. Vet inte om jag hade väntat mig 10 olika inlägg med "styrkekramar" eller "klart du får vara rädd". But not a single thing! ja det förvånar mig. Iofs så har dem som betyder något redan hört av sig och visat sitt medlidande på något sätt men ändå. Tja känn er inte tvingade att skriva bara pga det, kände bara att jag var lite förvånad över det.

Ikväll ska jag ta en promenad med Emma. Blir ju rätt lugnt tempo nu när det är snö och tur är det för idag har jag haft ont i halsen. Lite orolig för att det ska bryta ut, jag blir sjuk och kan inte opereras på utsatt datum. Men det blir nog bättre innan dess hoppas jag!

Så skulle det va ostkaka till middag, det gillar inte jag och jag kan inte för mitt liv komma på vad jag ska äta. Ids ju inte laga en helt annan sak till mig själv...
Helt tappat matlusten iom allt det här och noll inspiration i köket. Pelle är inte mkt till hjälp så blir halvbra mat numer... Jag är dessutom bara sugen på onyttigt. Vill gärna ha godis i lassvis även fast jag bara äter 10st när jag väl har dem framför mig... att må dåligt framkallar inte goda matvanor och sockeravslut precis... men men får bli nya tag efteråt!

1 kommentar:

Fredrika sa...

Jag tittar gärna på filmklipp ;) Kram