tisdag, januari 12, 2010

I feel good!

Jamen gud vad jag ändå är nöjd med mig själv, haha. Jaja mitt nya liv har bara hållit på en vecka men det känns gott. Jag mår bra! jag slarvar med frukosten vilket inte är bra, men i övrigt går det. Har blivit nötter ett par kvällar men det är inte förbjudet, jag slutar inte leva, jag ändrar bara levnadsstandarden. Jag tjatar om detta men jag känner mig så nöjd. Det känns som att det kan gå. Visst längtar jag lite efter godis men inte så mycket som jag trodde. Och visst tänker jag äta godis igen sen, men inte ännu. Om jag nu kan låta bli på tjejmiddagen... typiskt med sådana tillställningar mitt i början på mitt nya liv :D Får planera in någon nyttigare variant av efterrätt till tjejmiddagen så klarr vi oss nog utan godis. Kan köpa hem chips ist så undviker jag socker plus att jag inte äter så mkt eftersom det inte är lika gott. Så hade hon en plan :)
Kan inte förklarar varför jag är så nöjd men det kanske har med o göra att jag längtar efter o få träna, att jag inte känner sockersuget på samma sätt och att jag är piggare än innan. Att det dessutom varit sol nu ett tag spelar nog också in på mitt humör iofs.

Igår så gnällde Alex mycket. Först efter middagen blev han på sitt strålande humör igen. Men dagen var okej och det blev kött o potatisgratäng till middag. Inte den nyttigaste måltiden precis, men jag tränade bort dem kalorierna sen på kvällen då jag och ML simmade. 46 längder simmade vi, 1150m, ikväll lägger vi på med 2 längder till. Vi tänkte göra så varje gång, får se hur många timmar vi är i simhallen till slut :D

Idag har jag varit med hos Anna-Lena igen. Stannade kanske 30 min innan jag gick ut till Nalle som satt i bilen och gick en promenad på en timma med honom medan Alex fick prova på att var "själv" hos Anna-Lena. Det gick bra och jag o Nalle fick en fantastisk promenad längs med vattnet! Hon bor inte lite fint. Tog massa vackra bilder men det funkar inte o lägga in dem på datorn *morrar*, men kommer förhoppningsvis snart. Hade tänkt gå upp o leta rätt på mina grejer till min dator så jag kan få ordning på den. Letade här nere igår, dem fanns inte här så dem måste vara där uppe. Var iaf där jag såg dem sist iaf... Åh vad jag önskar vi hade råd o köpa mig en ny dator... men just nu behöver vi pengarna till annat... så tråkigt är livet...

1 kommentar:

Pernilla sa...

Heja heja! ;) duktig du är!