fredag, januari 01, 2010

En dag i latmaskens tecken!

Jag fick sova till nio och sedan ville Pelle som hade gått upp med barnen kl sex sova. Så Pelle o Alex sov till kl halv elva och under den tiden lekte Jamie med Hong och jag satt här o skrev föregpende inlägg. Efter frukost gick vi all ut, Johannes, Anna o Johan åkte längdskidor. Vi andra tog en promenad bort mot Huså-backen. Men när vi kom fram o ville åka pulka så blev Jamie arg o bara skrek. Så vi fick gå hem o Jamie skrek hela vägen hem.. var bara o lägga honom o sedan sov han bra länge. Jag sov också en sväng och sedan fick vi köra in Hong till Järpen för han skulle hem idag. I Järpen handlade vi lite och jag fick mig en bok, av en av mina favoritförfattare dessutom! Så nu kan jag läsa igen, ska strax göra det då pelle vill ha datorn.
När vi kom hem från Järpen så blev det lite vilopaus i soffan innan jag fixade middag, rester från igår. VI hade Oxfilé över så jag strimlade den och gjorde en geggamojja med svamp och lök. Blev riktigt gott! Sen blev det klyftpotatis o potatisgratäng till. Tycker nästan maten idag var godare än igår :P Och då var det ändå rester idag! (förlåt ML).
Nu ska vi äta lite glass och njuta av livet, vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe det är okej Nlie.. jag kunde ju struntat i att läsa just det=)