måndag, januari 18, 2010

Måndag, ändrade planer...

Sitter på jobbet nu, med andra ord hemma vid datorn där jag alltid sitter ;) Skillnaden är att nu så har jag jobbdokument uppe. Känner mig peppad idag och har lite mer kommit in i hur jag ska lägga upp det hela.

Helgen har varit fin med familj och vänner, vi har inte rört bilen utan bara varit hemma och umgåtts. Nästa helg blir det motsatta då jag ju på fredag ska till gbg, Pelle o grabbarna kommer till Stenungsund där vi möts upp. Äter något gott med mamma och Lasse, spelar något spel och sover över. Pratade nämligen med min mor igår och bestämde planerna. På lördagen åker vi nog till min mormor ist för att blanda in det nu på onsdag. Bra o kunna ta det då vi ändå typ passerar, är iaf ingen stor omväg att åka dit på hemvägen.
På Söndag blir det barnkalas för Jamie, vi får se hur många som dyker upp, har bjudit ett par som vi inte umgåtts så mycket med på sistone, vore kul o knyta tillbaka dem kontakterna och kalas är ett bra tillfälle :) Jag hoppas faktiskt att Jamie inte får för mkt leksaker då vi drunknar i dem redan, men bjuder man till kalas så får man kanske räkna med en hög. Jag vet faktiskt inte själv vad han skulle behöva i övrigt, han har kläder. Böcker har vi hur mycket som helst nu då jag tagit hem en hel del av dem som jag o Gabbe hade som små. Film gillar Jamie iofs men vi har rätt mkt sådant också. Blaha blaha ;) Nåja, han får nog det han får ;)
Släktkalaset blir helgen efter för då kommer Pelles föräldrar ner, tror jag... Min andrahandsinformation är inte alltid tillförlitlig ;) Men i vilket fall så antar jag att mamma o Lasse, mormor, pappa och Gabbe med familj kommer. Vi har inte bjudit in någon ännu men det börjar väl bli dags för det.

Dagens program har också fått vissa ändringar då ML inte kunde få barnvakt så vi hann in och simma. Så vi kommer gå stavgång då man kan promenera vilken tid man vill ;) Kommer ta med mig Nalle, oftast är han ändå lös och då kan man använda stavarna, men stavgång med kopplad hund är inte det lättast :P Ska iaf bli trevligt, var längesen vi promenerade nu. Mycket skitsnack blir det ju alltid när vi går också!

Borde skriva lite mer texter nu, men blir hämmad av att Pelle skriver så himla mycket bättre än jag. Jag som alltid varit så bra på svenska och skrivandet som har varit min starkaste sida hamnar i skuggan av Pelle. Iofs gör jag det i dem flesta fall då det handlar om att kunna saker. Är väl bara att inse att min största förmåga är att vara hushållerska, en föreståndare som håller i alla snörer så allt som behöver göras blir gjort i hushållet.
Vi pratade om våra goda sidor under tjejmiddag och den postiva sida jag har är tydligen att jag är ordningsam och organiserad, inte flamsig o rörig. Vilket i mitt huvud fick mig att framstå som en rätt tråkig person... Dock om allt detta stämmer så har jag iaf rätt dröm för min egen framtid, att öppna ett Bed'n breakfast! Då egenskaperna man behöver är att städa, laga mat och organisera :) Synd att detta kräver ett sånt kapital att jag inte kan sätta fart redan nu då jag riktigt känner hur det brinner i min själ av iver inför att få följa MIN dröm! men nån dag ska jag bli rik och då ska jag investera i ett stort vacker hus vid havet och öppna mitt Bed'n Breakfast!

Inga kommentarer: