tisdag, september 15, 2009

träning och annat svammel

Dagens motion avklarad, det är så himla gott med vänner som också vill röra på sig. Blir ju knappt nån riktig träning just nu, men promenader ska ju vara himla bra om man vill bränna fett. Hur vida jag tappat något i vikt vet jag inte. Har inte vägt mig sen förra veckan. Kanske ska göra det nu och kika, vänta lite... :)
Jodå hade tappat lite, 0.5kg, kanske inte så mkt men kan det bli så varje vecka så når jag min målvikt på 10veckor vilket funkar fint för mig! DÅ kan man sätta en ny målvikt o fortsätta neråt sådär en 10kg till. Men vi får se hur det blir :)
Jag tänker alltid att sådär smal kommer jag aldrig kunna se ut osv. men så tittar man på bilder av folk som gått ner typ 50kg och ser man första bilden så kan man inte heller tro att dem kan bli så små som dem blev på efter bilderna. Så jag antar att det är möjligt för mig med!
Igår fick jag iaf träning så det stod härliga till :) Först klippte jag ju gräset, fortsatte även med det då jag hade hämtat Jamie från Anna-Lena så det blev klart. Sen efter middagen då Pelle kommit hem så gick vi ut, egentligen för att sätta upp deras gunga men slutade med att vi krattade upp allt gräs från hela gräsmattan! Det är rätt jobbigt med så stor trädgård, men vi hjälptes åt och större delen av tiden roade sig barnen själva. Dem lekte en del ihop igår ute, roade sig med o krypa till högarna vi krattat ihop o kasta gräset runt sig... Precis när vi var klara så var kl sju och det var dax för mig att åka till vattengympan. Emma plockade upp mig o så vart det träning. Himlans gott att det är igång ändå, ny musik och några nya rörelser! Jag körde på och trött blev jag. Känns bra att allt är igång igen!

Vissa vänner som man trodde man var ändå rätt bra kompis med osv har betett sig rätt så underligt. Men jag känner ändå en rätt stadig grund i dem jag umgås med för tillfället. Mina gamla vänner träffar jag sällan, men jag vet att dem finns där. Jag kan inte låta bli att irritera mig på vissa människor ibland och då blir jag arg på mig själv. Kan jag inte bara strunta idet och njuta av dem vänner som finns här och som visar intresse för fortsatt relation. Men nej, jag måste bry mig om vad ALLA tycker om mig och hur dem beter sig. Jag har ju inte tillräckligt med skit i huvudet iaf... Och när vi ändå är inne på det spåret, jag vet ju att folk pratar och jag vet att även jag gör det ibland. Så man funderar ju vad som sägs om mig då jag inte är med :P Förhoppningsvis är det ju inte allt för illa från dem man träffar regelbundet, är det de så får dem ju skylla sig själva iom att dem fortsätter umgås med mig ;) hehe

Tjaa i övrig har jag inte så mkt mer o skriva om nu tror jag. Det som ligger framför mig idag är hämta Jamie, tvätta nån tvättaskin, åka in till stan o handla i samband med o hämta Pelle, äta middag och lägga barnen. En Lagom skön eftermiddag och kväll väntar mig :) Skriver kanske ikväll, vem vet! Och nån kan väl visa sin välvilja o skriva en lite hälsning så jag vet att nån stackare läser här...

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jag läser din blogg :)Känner igen mig i de du skriver ang att tänka för mkt på hur folk är..hur dom är mot mig hur andra uppfattar mig..sen äver hur man kan irritera sig på många andra..fast det måste man sluta med..ingen är perfekt..alla är vi olika...

Sandra sa...

o jag laser har!!!!jag arbara urdalig pa attkommentera som du markt,men jag missar inte ett enda inlagg!!