tisdag, september 15, 2009

Bilsnack

Varning för bilsnack.
Pratade med pappa i telefon idag o det kom på tal att vi behövde en andra bil o då frågade han mig om vi inte ville köpa hans gamla audi. Det är en Audi 80 eller 100 tror jag. från i början på 90-talet. Den är ny besiktigad och skattad och pappa säger att det inte är nåt fel på den så vitt han vet iaf. Han har bara köpt en ny bil som han får om nån månad. Så det lutar nog åt att vi kommer köpa den av honom, rullar den ett år så är vi nöjda :)
Och våran andra bil ska lagas denna vecka eller nästa o sen får vi troligen hem den i samband med att Pelle åker bort nästa helg. Och den helgen är vi bjudna på dop så jag har bett o få låna mamma och Lasses bil då. Vilket jag verkar få också :)
Men nu sitter jag här och kollar på bilbarnstolar så vi har något o ha i audin isf. Kanske löser sig med en men vi får se. Kanske kan hyra en sen också. Men kostar typ 750kr per år o hyra och man kan få en begagnad för 1000kr så då känns det ju inte riktigt värt det. Tja vi får se, vi har ju en gammal här hemma som säkert skulle duga för dem få tillfällena man skulle ha barnen i bilen. Den som har barnen kommer väl troligen ha volvon i vilket fall. Men kan vara bra att ha en extra om man delar på sig eller så. Man vet ju aldrig... Jag är lite hysterisk med det här med säkerhet i bilen o vill absolut inte ha barnen utan bilstol i bilen ens för 100m... Kändes enormt jobbigt när vi åkte taxi i Portugal tex. Well det kommer nog bli bra.

Annars idag sen sist jag skrev har vi handlat mat för denna veckan, vi har ätit och badat barnen. Nu sover ungarna och Pelle spelar. Jag har en tvättmaskin som väntar på mig i källaren... Så det blir till o gå ner o hänga tvätt!

Inga kommentarer: