lördag, september 26, 2009

Lite av varje

Idag är det dax för dop, Emmas lilla pojke ska döpas. Som tur va ska även ML gå på dopet och hon lämnar sina barn hemma så jag får lite hjälp. Pelle har åkt iväg till Kumla, ja inte anstalten utan till nån kompis för att spela poker. Så jag är ensam i helgen med hund o barn. Grannen skulle hjälpa mig med Nalle så det hoppas jag att hon kommer ihåg annars blir det ett väldigt jobb med ungar o hela baletten... tja det löser sig nog :)
Hade väl inte blivit så skoj med dop om inte ML också bestämt sig för att gå. Kyrkan är ju inte riktigt min grej och efteråt när man inte känner någon... Men jag hade nog gått ändå, ser det som min skyldighet. Jag menar hur många tycker det är skoj att gå på dop? Well nu blir det så iaf o vi får ju iaf något att göra under dagen när Pelle är iväg.
Imorgon hade jag tänkt åka till mormor på förmiddagen och sedan vidare till mamma o Lasse om dem är hemma. Annars så blir vi länge hos mormor och sedan bara möta Pelle hos mamma o Lasse för att lämna tillbaka bilen som jag lånar just nu. Ska bli gott när vi har 2 bilar! Körde toyotan igår o shit jag tycker den är lite läskig att köra. Dels är den så pigg att man kör 20km för fort bara man trycker lite på gasen och sen sitter jag så högt upp att det känns som att jag sitter i en leksaksbil i karusell. Ja för ratten är så långt ner o sen ser man så jävla bra. Det är en stadsjeep modell... Well ska se om jag kan sänka sätet eller höja ratten sen så blir den nog lite trevligare.

Igår var en grejar dag. Fast jag fick inte gjort allt det som jag/vi borde ha fått gjrort. Men jag får nya möjligheter idag. Igår så jobbade Pelle iaf på fm och under tiden så bytte jag gardiner o monterade upp vårt nya vardagsrumsbord. O tog hand om barnen dårå... När Pelle kom hem så skulle jag montera barnstolarna i toyotan men det var itne så lätt. Vi saknade en rem men till slut löste vi det med ett spännband :P Sen for vi till göfab för att köpa jord och rör till badkaret i källaren. Blev även trädgårdshandskar och en liten trädgårdsspade till Jamie :) Sen grävde grabbarna i jordgubbslandet medan jag gjorde pannkakor o sparrissoppa till middag.
Efter middag åkte jag till Brastad för att gå en promenad med ML. Det var jätteskönt, hade varit rastlös i kroppen hela dagen o lite surmulen så att röra på mig o snacka skit med ML var precis vad som behövdes!
På så kort tid har jag och ML blivit väldigt tajta vänner, det är så himla skönt. Vi ses flera gånger i veckan o gör vi inte det så vill man bara ses. Är så glad att jag hittat dig ML!

(Fredrika, jag har tagit bilder på huset ska bara orka lägga in dem på datorn så kommer dem här.)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill bara säga att det är ömsesidigt min vän!! Är så glad att hitta en vän som det känns så himla rätt med=) kram på dig!