tisdag, september 29, 2009

lek o bus!

Okej ännu svartare fingrar idag, men jordgubbsplantorna är i marken! Mest tack vare Pelle som har orkat gå ut o gräva flera dagar. Jag har bara hällt på ny jord o blandat runt innan jag grävde ner plantorna :) Well nu får vi bara hoppas att dem överlever, det var första frosten i natt så... men värt ett försök!

Blir ingen hel familjedag imorgon. ML o jag åker till lek o buslandet med dem stora ungarna. Båda känner att våra stora barn har hamnat i skymundan sen syskonen kom. Vi vill väl försöka ge dem kvalitets tid med sina mammor plus att hur kul låter det inte med ett lekland? Sen får Pelle o Alex lite kvalitetstid ihop, kan inte skada dem heller :) Alex älskar sin pappa o blir så glad när han kommer hem men Jamie tar så stor plats att Alex inte riktigt får den uppmärksamhet han skulle behöva. De kvällar då Alex är uppe en stund längre än Jamie o vi sitter vid tv:n är ljuvliga. Man ser hur Alex fullständigt njuter av mamma o pappas fulla uppmärksamhet :)
Ska ivf bli så himla roligt imorgon! Vi tar våran bil ner så vi inte behöver köra 2 bilar, har ju redan 2 bilstolar i så :)

Idag kommer ML o hennes barn hit frampå eftermiddagen, dem stannar nog o äter med oss också. Innan dess vet jag inte, Alex sover nu så jag njuter av lugnet. Borde väl rota fram alla räkningar o lägga in dem. Plocka ner lite tvätt skulle också behövas. Dammas o dammsugas men det får bli imorgon, vem vet Pelle kanske hinner med det då Alex sover ;) Vore skönt för mig att för en gångs skull komma hem till ett städat hus!
Men blir väl att jag plockar lite oså nu iaf. Charmed rullar o till det är de ju lätt o greja :)

Inga kommentarer: