söndag, september 20, 2009

Idag har jag varit 24 i en månad, det är märkligt det där, jag känner mig inte en dag äldre än 20! hehe men livet rullar på och åren med det. Jag har inget emot det här med att åldras, än så länge kan jag tycka att det är ganska skönt o bli äldre. 26 är en ganska perfekt ålder i mitt tycke. Då har man i stort sett blivit vuxen i alla sammanhang men man är fortfarande ung!

Idag har vi varit i skogen, ja fast i ett hus. ML bor verkligen i skogen, träd åt alla håll. Inget fel med det men jag hade blivit mörkrädd frampå kvällarna!
ML bjöd på lunch och sedan fruktsallad till efterrätt. Vi har snackat skit o lekt omvarannat. Alex har lånat en säng och sovit där. Ja det har varit trevligt som vanligt med ML o hennes tjejer!
Båda tjejerna är så söta. Ylva började dagen väldigt sur men efter att ha vilat en stund så löste det sig. Vi busade o stojade, flyga flygplan går hem med dem flesta ungar ;)
Jamie åt en hel portion lasange och sen frukt o glass på det! Inte ofta han äter så bra :)

Vid två var det ändå dax o åka hem, Jamie var så trött och jag behövde hem o förbereda maten. Jamie sov i bilen den kvart det tog hem och sedan var han nöjd :) Alex har inte sovit sen vi var hos ML men efter mat så är han still going strong :P
Jag å andra sidan är dödens trött, Pelle o jag hade myskväll igår o satte upp o kollad epå dödligt vapen 2 till kl ett... sen vaknade Alex runt 6 så blev itne många timmars sömn. Speciellt inte eftersom man var uppe med Alex ett tag inatt också. Tja kanske bara en kvart men ändå helt värdelöst! Är så trött på att han vaknar på nätterna på detta vis. Funderar på att köpa vyssanlull tassar o sen flytta in honom till oss. Mne vet inte om det heller skulle funka... Jävligt jobbigt o vakna massa på nätterna, speciellt för Pelle som vaknar lättare än mig!

Uppfann just en ny maträtt åt Alex som älskar yoghurt, yoghurt med grötpulver i, alltså jordgubbsgröt typ. Han fullkomligt älskade det! Han åt 2½ skål!! Så kanske han sover bättre ikväll då han borde vara proppmätt!

Nu ska jag däcka framför tvn med min bok, ja det går faktiskt :D
ses!

2 kommentarer:

Fredrika sa...

Tack för att du tycker 26 är en perfekt ålder ;)! Eftersom jag är i den åldern själv. Ska bli kul o ses snart! Kram

Pernilla sa...

Ja man känner sig inte så gammal som man är... känns som om man e 20 ungefär :P