torsdag, december 31, 2009

Är less o hoppas att nästa år kan ge mer

Jag blir lite less på hela alltet här nu. Idag har vi åkt iväg till Åre Duved för att åka skidor där dem hade lite större backurval... jaja vi åkte upp med en lift där det skulle finnas en blå backe, väl uppe står det "avstängd" vid den blå backen så det blev att ta sig ner för den röda (svårare). Och innan min vurpa hade det inte varit något problem men när man står där i backen, man vet hur man ska göra men man kan bara inte få benet att lyda ja då är det fan inte så lätt... Jag verkligen kämpar för att ta mig ner men jag kan inte svänga åt det hållet då mitt kassa knä blir helbelastat. Jag känner hur det rycker i knäskålen och det går bara inte. SÅ jag fegar mig ner för backen med tårar i ögonen över att ha mist förmågan att åka skidor... Jag hoppas att jag kan träna upp mina muskler i knät igen så jag kan åka nästa gång vi far till fjällen. För för den här vändan så ger jag upp... And i hate it! Ska köpa en ny och hel pulka så jag kan åka med ungarna, den vi hade igår var trasig.

Att det blir nytt år ikväll innebär främst för mig att tidsfristen är ute, operationen ska avklaras i det nya året. Jag får en klump i magen av tanken men det är någon som jag bara ska ta mig igenom. Det ska ju vara rutin för kirurgerna så det ska ju inte vara så farligt. Att det tar min kropp 2 månader att läka ett skrapsår känner jag inte bådar så gott inför återhämtningen. Det skrämmer mig rejält att bröstkorgen ska öppnas upp, för jag är så rädd att det ska "spricka upp" sen när jag rör mig :S Huga gör ont i hela bröstkorgen när jag tänker på det...

Vi har för övrigt ätit nyårsmiddag här, vi hittade fryst oxfilé för 119kr/kg, billigare än fläskkotletter så det har vi ätit. Tillsammans med Klyftpotatis, potatisgratäng och 2 sorters sås... Innan dess avverkade vi även en förrätt i form av smörgås med bacon, ost, sallad osv på. Mätta är i alla nu så efterrätten som väntar i kylskåpet får nog vänta ett tag till.

Blev ett konstigt inlägg idag, är så himla rörig i skallen idag. Besvikelse blandat med rädsla, irritation över människor man hamnar för nära när man bor såhär och en sån enorm trötthet. Jag skulle gärna lägga mig i min säng och sova förbi 12-slaget, men så kan man ju faktiskt inte göra på nyår, nej det blir fel. Och så sitter vi alla här, 2 st med datorer i knät, 1 med tidningen o övriga framför en kass 90-tals film på tv... muntert värre...

Nej men Gott nytt år på er!

Inga kommentarer: