tisdag, december 15, 2009

Ny värmepump

Jahopp så det hände lite mer idag än jag hade räknat med.

Ikväll kom det en säljare av värmepumpar och det har vi länge pratat om, därför han fick komma. Det är nu vi har pengarna så vi skrev faktiskt på för luft-luft pump då det skulle dra ner våra uppvärmningskostnader radikalt. Det var lite dyrare än vi ursprungligen hade räknat med men allt ingår och ja det känns bra.
Så mycket för bufferten vi skulle ha sparat för men tja det blir ju också ett sparande i sig.

Fick även kokat knäck, Pelle o Jamie gjorde fler Mozartkulor då Pelle äter dem som en jag vet inte vad... Jag har tvättat 2 maskiner och som vanligt röjt köket.

Kopplade lilla laptopen till tvn där uppe och det funkade bra förutom att jag inte fick ljudet att fungera och dem inbyggda datorhögtalarna är inte bra precis. Men jag drog fram fåtöljen och satt med datorn i knät så det funkade. Men för framtida användande får vi nog försöka få ordning på ljudet... Så konstigt för jag tog ljudsladden som går från mediadatorn här nere och in i tvn här o det funkar ju här men funkade inte där uppe... suck... alltid är det nåt.

Nu blir det lite tv och sedan sängen!

1 kommentar:

Pernilla sa...

hur gick det med äggosten förresten???