lördag, december 19, 2009

Lördagen den 19 dec 2009

Godmorgon.
Har sovit jättedåligt inatt och som vanligt när man sover bra så ska Alexander gå upp... Men det kunde ha blivit klockan sex så jag tröstar mig med att klockan var 7.20 :) Jamie han sover ivf fortfarande, men bra är det då han var uppe till klockan tio igår.

Grannarna var här igår kväll och dem hade med sig allt man behöver för fika, färdigvärmd glögg, bullar o kakor :) Dem ville bjuda hemma hos dem från början nämligen, men hon jobbade till sju varje dag och då lägger ju sig barnen så dem fick komma hit. Alltid trevligt o bli bjuden på fika av en bagarfamilj :D Dem blev här till strax före tio och vi hade väldigt trevligt. Fast jag lät som en kraxande kråka då min röst höll på o ge upp helt...

Har fortfarande ont i halsen idag och har vaknat många gånger inatt pga det men nu på morgonen tog jag alvedon och det börjar bli lite bättre. Har inte riktigt trott på att det skulle göra så stor skillnad men det verkar gå. Då kanske jag kan umgås idag iaf. Vi ska ju till Stenungsund och fira jul. Blir nog väldigt mysigt idag, bara vi, mamma, Lasse och mormor. Sen har jag eller Pelle lovat o skjutsa hem mormor frampå kvällningen och när det är gjort är barnen förhoppningsvis i säng så vi kan umgås bara vuxna. Spela lite spel o bara umgås :)
Imorgon ska vi till min pappa och Yvonne o fira jul där. Känns inte riktigt lika skoj eftersom det är lite spänt mellan mig och Yvonne. Men Gabbe o hans familj kommer så det lättar nog upp stämningen lite...

På måndag åker vi upp till sthlm, jag har packat det mesta utav barnens grejer dit, jag har även packat våra skidkläder men mina o Pelles kläder behöver ner i väskan. Men det går rätt snabbt :) Sen återstår det att hitta en väska till lakan o handdukar och välling, flaskor osv. Det är så satans mycket o tänka på när man åker iväg med barn, men jag börjar få in vanan. Men skulle Pelle få packa skulle vi glömma hälften för det är alltid jag som tagit hand om allt sånt :D

Som ni ser kunde jag inte låta bli bloggen särskilt länge... men I like it this time!

1 kommentar:

Fredrika sa...

Snygg bild på bloggen! Gillar det svartvita =) Kram