lördag, december 05, 2009

Grattis Pelle, lördagen den 5 dec

God morgon till er alla och Grattis till min älskling som fyller år idag!

Igår kväll hyrde vi film, transformers 2 som var väldigt bra, nästan bättre än ettan i min mening. Det lär ju komma en trea vilket jag gillar :) Jag är en sådan person som har lite svårt o släppa taget om filmpersonligheter ;) Det här med att säga hejdå över lag är inte min grej...
Vi hade iaf en väldigt mysig kväll men precis som vanligt när jag äter godis så blev jag illamående vilket inte var lika roligt :( Måste lära mig att äta lite färre godisar...
Pelle o jag tjuvstartade också hans födelsedag med min present, vi räknade ut att det var mysigast att ta det bara han o jag ist för med två gnälliga ungar under dagen idag eller med sällskap av Carl o Vicky ikväll. Han fick ett halsband av mig med barnens namn ingraverade, väldigt snyggt. Och jag tror även han gillade det :)
Snart ska jag o barnen väcka honom med lite sång och resterande 2 paket, blir nog en lite bricka på sängen också :)

Jamies nya sätt att hantera saker när han blir sur är o säga "gå bort". Är väl egentligen bra att han inte slåss eller så men det är himla frustrerande när man försöker få honom o förstå varför något är fel o han gång på gång säger "gå bort". I det läget vill man gärna gå bort men samtidigt blir det på något sätt som att man belönar honom... svårt o hantera det här... Ju mer barnen pratar desto mer konflikter som man inte vet hur man ska hantera dem. Pelle säger att jag ska ignorera honom men jag blir så irriterad!

Inga kommentarer: