måndag, december 14, 2009

Fått mycket uträttat!

Inget bakat blev det idag men en massa annat bra har jag fått gjort. Pelle o jag bestämde oss för att åka in till stan o uträtta ärenden. Köpte dem sista julklapparna, hämtade ut våran ny box, gick på banken och handlade mat. Känns skönt att dem flesta ärenden på stan är uträttade nu innan vi ska åka och så.
Vi var även på biblioteket och lånat fortsättningen i bokserien "kejsaren" på ljudbok så vi har något o lyssna på då vi åker upp till Sthlm då den andra tog slut i Lördags :) En mycket bra serie om Julius Ceasar i fiktion!
Sen köpte vi 3 julblommmor, till våra grannar. En lite större julgrupp till närmsta grannen som vi har mest kontakt med och som alltid hjälper oss med katten när vi är iväg och sedan varsin liten blomma till våra två andra grannar. När vi kom hem så gick vi över med två av dem och hos Sverker o Sif blev vi inbjudna på choklad o lite dricka och lite småprat. Det var trevligt och roligt att få komma in o kika på hur dem bor :) Jan o Inger ville ses en annan dag så på fredag kväll kommer dem hit på lite glögg.
På Torsdag ska vi troligen på havets hus med Carl o Vicky o Maxim, blir trevligt!
Tisdag o Onsdag är ännu blanka men kommer behöva tvätta lite eftersom vi sedan ska vara borta några veckor.

Annars idag så har jag pratat med Sandra på skype vilket var för länge sen och var väldigt skönt att få pratat med henne igen! Saknar dig Sandra!
Och så kom ML förbi med 2 fina blommor, väldigt gulligt. Den ena var för kontorsstolen hon fick och den andra var bara för att var snäll i guess. Vi snackade lite grann innan hon åkte hem igen :)

Nu på kvällen så har vi kopplat in nya boxen i sovrummet så strax vankas det csi och det troligen i sovrummet. Men vi får se för jag har precis griljerat en färdigkokt skinka och ska vi äta det så får det ju bli i vardagsrummet. Vi får se om det blir gott, jag föredrar att koka min egen skinka men testar den här gången eftersom jag ville ha skinka redan ikväll.

Ne tack för idag!

Inga kommentarer: