lördag, oktober 31, 2009

En konstig Lördag

Dax för en blogg idag också, det har varit en konstig och seg dag. Det är ett skumt scenario med både barn och LAN... två saker som verkligen inte går ihop. Sen hela grejen med att jag skulle ta hand om barnen, två väldigt pappiga barn som bara söker sin pappas uppmärksamhet... Ja ni kan tänka er... Båda grabbarna har bara sprungit ut i köket där dem sitter med datorerna och dragit pappa i byxbenen... Det har inte bara varit jobbigt för Pelle utan även för mig. Inte lätt för mig heller att ta fullt ansvar när barnen inte vill vara med mig. Sen så vill jag ju gärna vara med o spela. Men har väl stilla fått acceptera att det här med LAN är till för Pelle, jag är som vanligt hushållerska och barnskötare. Men sen barnen somnat så har jag o Maja spelat Settlers, vi spelade i lag o ägde våra fiender, då är sådana spel skoj :)

Det skulle ha blivit en promenad med ML idag men vi fick inte riktigt ihop det. Skulle inte en sova så gjorde den andra det osv...
Men Maja o jag gick en kort kort sväng med barnen. Jamie cyklade tills han tröttnade o då fick Alex åka på cykeln. Men Jamie är hängig o nu ikväll har febern kommit tillbaka. Tror inte han haft någon feber under dagen, isf väldigt låg men idag vid tio tiden när han såg på tvn och jag satt vid datorn så somnade han... något han bara gör när han är sjuk eller har varit vaken hela dagen och gjort nåt anstängande... så ja han är hängig.

Nej usch nu har Maja o jag pratat om World of Warcraft och jag är sjuuukt sugen på att börja spela igen. Funderar på att försöka installera det på denna datorn o se om den orkar med det. Eller så får jag verkligen lägga min själ i att leta upp recovery discen till min laptop... Borde leta upp den i vilket fall som helst :)

Imorgon ska jag träffa ML för promenad, idag var vi smarta nog att bestämma tid o plats så det inte kunde rinna ut i sanden igen.
På måndag ska vi simma, ska bli gott o få någon annan träningsform än att gå.

Ne slut svamlat för den här gången! Vi ses!

Inga kommentarer: