söndag, oktober 25, 2009

en dag kan vända

Dagen som började så illa har riktat upp sig lite :)
Jag har fått betalt alla räkningar som legat här o grävt hål i mitt huvud över hur det ska lösas. Lånade lite av oss själva o fick iväg dem, nu behöver vi bara ha in en faktura innan lånen dras. Känns skönt att det inte var riktigt så illa som jag hade trott i räkningsväg!
Vid tolv åkte Pelle till kontoret för o möta Carl o Vicky o Vickys vän från Ukraina som Pelle ska lära poker så dem på nåt sätt kan tjäna pengar på det hela. jag minns inte hela historien faktiskt, ska jag vara helt ärligt så bryr jag mig inte till hundra procent ;) Jag erbjöd mig o fixa mat till dem så gjorde en köttfärssoppa o kastade in bake-off bröd i ugnen. Blev riktigt gott och Jamie o Maxim vände upp o nere på huset... men skönt att Jamie har fått leka av sig lite! Även Alex försökte hänga på men det är inte lätt i dem stora grabbarnas tempo :)
Carl lyckades även få ordning så förardörren på audin går att öppna. Den går inte o låsa nu men den funkar ivf. Så vi får låta bli o lämna för värdefulla saker i bilen bara! Känns lite bättre.

Sen att jag har varit yr sen igår kväll och haft huvudvärk är en annan femma. Var skönt o ha nåt annat o göra än o tycks synd om sig själv. PMS på hög nivå här också så var nog tur att jag o ML höll oss ifrån varandra ;) Vi är rätt lika i temprament o humör, haha! Lätt att det blir en fajt då kanske... Vi gör ett nytt försök imorn. Ska även handla ihop, får hoppas det går bättre än sist ;)

Alex sover o Jamie ser på tv så ska nog passa på att plocka upp lite o sedan vila en sväng! ha det bra!

Inga kommentarer: