lördag, oktober 24, 2009

Det är verkligen fantastiskt hur vackert det är ute nu. När vi åkte småvägarna till mormor idag så bara jag häpnade över alla träd i skiftande färger från grönt, till gult, orange o brunt. Det är helt otroligt! Hösten är en häftig årstid om man räknar bort den ständigt grå himlen... fast vi lever ju i Sverige o här är det väl allt som oftast grå himmel...

Men idag har vi alltså varit hos mormor, berättat nyheten om operationen som jag har besparat henne på innan jag visst allt om det. Hon har blivit en riktigt orolig dam som blir rädd så fort man sätter foten utanför dörren typ, så jag har velat bespara henne väntan på information. Men hon tog det rätt bra, men nu kommer hon ha o fundera på i 3 månader innan det är dax för operationen... så hon lär hinna oroa sig rejält ändå. Men vill inte gå bakom ryggen på henne mer.
Det var trevligt hos mormor iaf, först blev det fika o sen åkte Pelle vidare mot min bror o sedan gbg. Jag o barnen blev hos mormor längre. Jamie hjälpte mormor o fixa middag medan jag fastnade lite vid tv:n :P Well sen fick även jag hjälpa med middagen o så åt vi såklart. Hann med glass till efterrätt men sen somnade nästan Alex på golvet så vi fick åka hem.
Nu sover ungarna sen länge o jag ser på mitt stargate o msn:ar lite.

Imorgon får vi se vad som står på planeringen, får se om ML har lust o ses en sväng.
Annars i veckan så vet jag inte riktigt, antar Pelle kommer jobba alla vardagar då det blir LAN i helgen. ML åker bort så vi får se hur kul veckan blir... Har ju såklart andra vänner men är bortskämd med att ML alltid vill promenera o snacka skit.
Well på Fredag dyker iaf LAN-gänget upp. Jag får hit Fredrika vilket ska bli väldigt skoj, sen hoppas jag få träffa dem andra lite också. Dem kan ju inte bara spela hela tiden ;) äta bör man annars dör man!

Veckan därpå åker vi till sthlm, åker onsdagen den 4e nov o kommer hem först veckan där efter på tisdagen. Då är vi redan inne en bit i november, tiden går verkligen fort! Konstaterade idag att det endast är 2 månader till julafton! Jag har redan köpt o planerat ett antal julklappar men fick nu i veckan veta att mamma o Lasse inte vill byta julklappar mellan oss vuxna. Vilket iofs funkar för mig om jag inte redan hade planerat present till mamma o köpt en till Lasse. Kan nog möblera om lite o ge grejerna till någon annan iofs men ändå tråkigt... Men julen blir betydligt billigare vilket jag gillar, då kan vi lägga undan typ 500kr till oss var o köpa vad vi vill för dem :) Mellandagsrean here i come ;) Men jag kommer nog sakna faktumet o öppna paket, är fortfarande som en lite flicka där... Och får jag inga paket av min familj längre så kommer jag väl inte få något inslaget o riva upp... Pelle slår aldrig in sina presenter o han verkar ju ha slutat köpa dem också... jaja pappa kanske ger mig nåt iaf. O har jag tur så kanske även svärföräldrarna gör det :)

Bjuder på 2 bilder också som jag fått av Lasse på mina söta barn.


1 kommentar:

Fredrika sa...

Jaa va skoj att vi ses nästa helg! Hoppas vi får bra väder så vi kan rasta barnen ute ;) Kramar!