söndag, oktober 18, 2009

Söndagen den 18 oktober, Tinas födelsedag (grattis kompis!) men för oss här hemma framför allt Alex kalasdag. 1års kalas! Imorgon fyller våran lilla prins 1 år! Det här året har gått helt sanslöst fort... Så idag dyker min närmsta familj upp, Pelles familj är här o sen är ML o hennes familj bjuden eftersom barnen ska ha nån o leka med och för att det kändes mest rätt o bjuda henne då vi ses så mkt. Men var inte menat som något barnkalas eller ett kalas där massa vänner skulle komma så är du inte bjuden så ta inte illa upp :)

Igår så var det först en promenad på förmiddagen, direkt efter frukosten. ML o hennes barn anslöt sig till oss också vilket var trevligt. När vi väl var i fjälla så bestämde sig Anna, Johan o Jamie för att gå upp på en stig i skogen men då vi hade vagnar så blev det ett varv på spåret som vanligt för oss. Var mkt trevligt.
Sen kanske jag har nämnt att mina svärföräldrar är lite väl överentusiastiska vad det gäller o röra på sig... igår var inget undantag! Efter att vi ätit lunch skulle dem på't igen... Dem packade in Alex i sin nya åkpåse som han får i födelsedagspresent o upp på cykeln o cyklade medan Pelle o Jag städade huset. Jamie sov sig igenom det hela. Och efter att ha fikat när dem kommit tillbaka, tror ni inte dem packar in ungarna i bärstolarna o upp i fjälla igen?! tokstollar! Men jag o Pelle passade på att halvsova framför tvn ist :) Väl utnyttjad barnfri tid :P
Sen blev det kinamat/pizza till middag, jag orkade inte laga mer mat, hade ju gjort lunchen :)
Läggdax för barnen och sedan blev det tv. Sen innan jag o Pelle gick upp för o sova så begravde vi Anna o Johan i gosedjur :P Haha nivån var hög där sent på kvällen o vi skrattade alla så vi höll på o kikna :D En bild kommer och ja, både Anna o Johan fanns där under!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka underbara svärföräldrar!! ang besöka vårt omgjorda barnrum så är ni ALLTID välkomna=))