fredag, oktober 09, 2009

nu kan vi bajsa igen!

Ja men det slutade som en bra dag ändå. Avloppet är rensat o vi kom oss iväg till Emaus. Avloppsrensningen blev dyrare än tänkt då vi fick kalla hit utsugarna från LBC igen. Men det är det värt, inte roligt att inte kunna gå på dass! Men han som var här har varit här innan o sa att vi har gamla cementrör o det är inte bra... Jag börjar oroa mig för att vi kanske behöver byta alla rör, det vore riktigt sugit o jävligt dyrt! Men som sagt, nu är här fritt så vi kan bajsa hej vilt igen!

Emaus var inte så mycket för världen kan jag tycka. Visst det gick en gris o 2 getter lösa som man kunde klappa. Men Jamie var rädd för grisen o väldigt skeptisk till getterna. Inne kunde man kolla på hönor och gå in o klappa kaniner o kaninerna var ju rätt roliga. Hästarna som Jamie helst ville träffa gick i hagen o man fick inte gå in så han vart jättebesviken. Men blev en stund på lekplatsen dem har där o sen fort vi till Torp o donken för ML hade enormt blodsockerfall o var tjurigare än ungarna :P Men det var inte så farligt, vet att jag kan bli sån ibland också :)
Sen blev det en vända på torp för jag tröttnade på Emaus då Alex skor ramlade av hela tiden. Så fick köpt vinterskor till honom o när hon mätte foten så förstod jag varför skon satt dåligt. Skon var bara 2mm större än foten. Kan inte vart bekvämt...
Även ML köpte vinterskor till Ylva, börjar ju bli himla kallt nu!

Imorgon fm åker jag till Munkedal med ML för o kolla affärer o gå en promenad där. Sen på em vet jag itne vad som sker men är ju familjedag så är det fint väder gisssar jag på att vi skyfflar grus i trädgården annars kanske bara myser här inne :) Städa behövs det också, pelles tur!

Nej nu ska jag se lite serier o njuta av en lugn kväll!

Inga kommentarer: