söndag, oktober 11, 2009

Alex kan allt!



Idag känner jag mig helt matt. Vi hade lite krig här igår kväll och jag måste erkänna att jag fortfarande är irriterad men samtidigt orkar jag itne bråka mer... Ja jag vet inte vissa saker behöver nog pratas igenom igen iaf.

Idag var det tänkt att vi skulle på tipspromenad med ML o hennes ungar i Brastad men då det regnade där så bangade vi ur det. Det slutade med att dem kom hit ist. Barnen lekte förvånandsvärt bra ihop och vi lagade en god lunch.
Innan dem kom var jag ute med barnen, Alex gnällde till tusen så han fick sova i vagnen medan jag o Jamie gjorde ett litet ryck i trädgården. städade upp lite sådär. Behöver snart krattas o klippa gräs igen, lägga torv till rosorna så dem inte dör i vinter men sen borde trädgården vara redo att vila till våren. Ett projekt mindre o fundera över!
Nästa sommar vill jag fixa en uteplats i trädgården med riktiga utemöbler o parasoll. Vi behöver även sätta tak på vår lilla befintliga balkong/uteplats...
Men innan dess, förhoppningsvis så blir det i vår så behöver vi göra vår hall snygg. Tapetsera, riva liten vägg o lägga nytt golv ivf! Ja det finns ju projekt o göra med hus. Men blir det gjort så kan ajg känna att man kan slappna av lite iaf och bara ta det lite lugnt ett tag. Denna vår o sommar var rätt extrem o det har tagit på mina krafter. Så nästa sommar skulle jag bara vilja njuta av o utnyttja huset o trädgården!

Inga kommentarer: