torsdag, oktober 01, 2009

17km!! Verkligen?!

Blev visst en promenad till idag. Jag har haft en riktig skitdag o tog gärna chansen att komma utanför huset när ML sa att hon kände för en promenad till. Så nu ikväll har vi gått med våra stavar inne i Lysekil. Väldigt trevligt, som alltid med ML. Vi motstod frestelsen med godis o fikabröd inne på ica o köpte enbart vatten o bananer, mycket starkt jobbat!
Så sammanlagt på hela dagen idag har jag gått hela 17km enligt min stegräknare, låter helt osannolikt, isf har vi gått 8km här ikväll. Tja kanske inte omöjligt då vi gått runt hela Lysekil... men 17km idag låter ju... jaaa.. :) Well jag är nöjd med dagen trots att allt här hemma bara varit jobbigt. Men månen är nästan full så är väl därför jag känner mig nerstämd. Sen har barnen varit änna riktiga surfisar! Kanske också känner av fullmånen... Men fick sovit en sväng efter middag som för övrigt inte var så god idag och efter tuppluren o nu efter promenaden så mår jag riktigt okej :)

Annars idag så stängde jag av tvn kl 15 för Jamie gnällde trots den var på o ville inte belöna ett sådant beteende! Och shit vad han blev sur han blev men efter hysteriskt skrikande, gråtande o slag mot tvn så lugnade han ner sig. Tog fram målarboken o han började måla :)
Sen hjälpte han mig med o sätta upp bilder i trappen, ja inramade bilder då. Blev riktit fint :) O Jamie satt där i trappen med mig o gav mig spikar osv. Alex kröp upp för hela trappan o lekte sedan på övervåningen när vi grejade i trappen. Han är så olik sin storebror, så himla självständig o duktig! Ja sen lagade jag o Jamie mat medan Alex gnällde konstant... O så har det gnällts där in emelllan... suck ja jag var ju trött redan när dagen började o jamie var riktigt sur imorse... allt blev bara fel. Men imorgon är en ny dag o då tar vi nya tag!

Inga kommentarer: