torsdag, oktober 22, 2009

Sjukhus, sprutor och andra tankar!

Nu är vi hemma igen efter en dag ute på vift.
Imorse vaknade barnen fem minuter innan väckarklockan, perfekt tajming! Sen lämnade vi Jamie vid halv nio för o åka ner mot Göteborg och östra sjukhuset. Kom fram i god tid och fick vänta en stund men sen fick vi prata med läkaren. Min läkare är väldigt bra och hon förklarade allt, svarade på våra frågor och lille Alex skötte sig exemplariskt. Sen ställde Pelle frågan om svininfluensan... och jo som misstänkt så tillhör jag riskgruppen... Hon förklarade även att jag skulle få en spruta innan vi gick hem. Sagt o gjort. Bad henne ropa på nån mer och in kommer 2 goa sköterskor, läkaren Eva håller i ena armen o ena sköterskan i den andra armen. Sen så tar sköterskan Marie sprutan. Gick snabbt o lätt och visst spände jag mig o tryckte hårt i deras händer men jag kände faktiskt inte sticket. Hjälpte avsevärt att dem tar det uppe på axeln där man inte kan se det. För er som inte vet så har jag enorm sprutfobi som jag har jobbat endel på vilket verkligen gett resultat! Så jag är stolt över mig själv kan man säga! Nu håller jag bara tummarna för att dem kommer fram till att man enbart behöver 1 spruta vaccin... dem håller tydligen på o kollar det just nu. Tror dagens goda resultat med sprutan har med o göra att jag är så trygg på guch. Hade nog blivit annat resultat om jag skulle gått till vårdcentralen där jag inte kände personalen. Fick några biverkningar på sprutan med en gång, hela vänster arm och hand började det sticka i o det värkte i armen som om jag hade växtvärk. stickningarna gick över men värken kommer och går. Vanliga biverkningar kan också vara trötthet och huvudvärk vilket jag också märker av men kan likbra ha med o göra att jag nu slappnar av mer. Är lite stel i armen vilket var vanligt och tydligen kunde jag få feber o grejer så vi får väl se hur det blir...

Efter att vi var klara på sjukhuset så åkte vi in till stenungsund och gick med mamma o Lasse då dem åt lunch. Var trevligt o prata med dem, är så mkt som händer i våra liv nu...
Pelle har precis skickat in sitt cv till en fast tjänst på ett pokerbolag som ansvarig för nordiska marknaden. Vi får se hur det går men skulle inte sitta fel med en fast inkomst nu när företaget går sådär halvbra...

Sen har vi väl i stort sett tagit beslutet idag att trots allt skola in Alex hos Anna-Lena i januari pga min operation. Då kommer Pelle få mer avlastning och kan jobba mer. Men tydligen är det nån cp-grej som säger att man inte får ha barnen mer än 15 timmar/vecka då man är sjukskriven fast vad jag minns gick jamie 25h/v när jag var sjukskriven som gravid... nåja det löser sig, oavsett har Pelle lättare att få jobbat! Jag gillar fortfarande inte beslutet men jag inser att det vore det absolut bästa för Pelle och även mig sen när jag kommer hem från sjukhuset. Sen blir det väl bara till o börja jobba i företaget igen... Känner mig inte redo för det mentalt men har ju några månader att ladda upp. Börjar i företaget men sen funderar jag på ifall jag ska söka mig vidare, skulle gärna vilja jobba på ett café eller något liknande. Vi får se vart vi hamnar!

Nu tror jag att jag får fixa lite mat här hemma, iaf till barnen, jag är då inte hungrig... Well vi ses!

Inga kommentarer: