torsdag, oktober 29, 2009

helgen jag har sett fram emot verkar inte bli som det var tänkt. Tråkigt men inte mycket o göra åt. Fredrika blev sjuk o Hong ville stanna eftersom hans pappa är sjuk och Thomas ville inte åka när Fredrika var sjuk så dem 3 blir kvar i sthlm. Då blir det inte så jättemånga kvar som kommer på LANet så vi har bestämt oss för att flytta hem de ist för o ha det på kontoret. På det sättet får jag sällskap och möjlighet till o vara med då ungarna sover :) Blir bara Johannes, Maja, Totte o Rickard sen så Pelle då. Jonte, Anders, Alex o Sakon flyttar allihop denna helgen så antar att vi hade kunnat välja en bättre helg men nu blev det denna. Ska bli kul o träffa dem som kommer ivf :) Bara till o inse att folket har blivit för vuxet för att kunna anordna ett LAN med full medverkan :)

Idag träffade Jag o Alex Anna o Carro på torp, det var mkt trevligt. Jag var duktig o köpte endast det jag behövde, dvs en flaska vin till grytan och hundmat. Blev en macka också då energireserverna behövde fyllas på :)
Blev sen sen till o hämta Jamie då jag behövde "byta till vinterluft i däcken" hehe ne men pumpa däcken på bilen och tanka. Men det var ingen fara att jag var sen iaf.
När vi kom hem så åkte vinet i grytan och grytan på spisen. Jamie hjälpte mamma att skala potatis, eller han försökte men sen konstaterade vi att han var lite liten för o skala så han fick hjälpa till o tvätta dem ist :) Han är en sådan sötnos, när pappa kom hem berättade han det för honom så stolt :)
Grytan blev iaf väldigt god och det var ju tur det då jag grejat med den i 2 dar! Sen har vi bara umgåtts med barnen, åt kvällsmacka allihop ikväll, det var mysigt!
Nu slappar jag framför stargate som har blivit mitt naturliga kvällsnöje :) Tyvärr så behöver detta avsnitt buffra hela tiden vilket blir himla tröttsamt... Men tja det får man väl leva med när man kan se det online gratis.

Sötaste som finns!

Inga kommentarer: