fredag, oktober 16, 2009

Äntligen!

Idag har min läkare äntligen ringt. Hon hade inte sett lappen för idag o hade undrat över varför jag aldrig hade ringt... Smart sköterska som hade lagt en liten lapp i hennes fack bland all annan skit. Nåja jag berättade iaf för läkaren vad jag tyckte om sättet hon hade informerat mig om allt detta o sa att jag inte tyckte det var det optimala... Hoppas hon tog åt sig!
Nåja hon berättade vad det var som skulle göras med mig, blir öppen bröstkorg o byte av klaff. Får en så kallad homograf och sedan är det klart. Sen väntar 1-3 veckor på sjukhus och sedan några veckor till innan ärret läkt såpass att jag kan leva som vanligt... Ingen tid jag ser fram emot... Jag kommer bli minst sagt galen!
Vi bestämde också att operationen kommer ske i januari eller början av februari. Jag ville helst inte förstöra julen o skulle det ha skett nu i år hade det väl troligen blivit i november eller början på december o då hade det påverkat julen. Att vänta en månad eller så var absolut ingen fara.
Så nu vet jag lite mer, vi pratade även om mer men tar ett tag o smälta all info. Det blir besök på sjukhuset på torsdag för ännu mer info o samtal öga mot öga med doktorn. Nu är det på riktigt.

Idag har vi även haft en mäklare här, dem erbjöd gratis värdering av huset och vi vill ha ner vårt topplån så han kom redan idag :) Vi får se hur han värderar huset...

Sen så åkte vi till torp för o möta upp farfar johan, äta lite på McDonalds och handla lite kalasmaterial på maxi.
Har inte varit några andra händelser under dagen men jag är utmattad. Man inser inte hur mkt väntan på ett samtal påverkar en såväl psykiskt som fysiskt...
Nu har även svärmor kommit hit och jag skulle gissa på att vi alla går o sover relativt snart. Imorgon är en ny dag o då får vi se vad för äventyr som väntar!

3 kommentarer:

katta sa...

den boll leken ska vara i brastads sporthall varje lördag 10-11 .. ska tydligen finnas nått liknande i lysekil. Men en av patrics arbetskamrater orka inte köra dit varje lödag så hon å hennes man fixa i brastad oxå. mycket uppskattat av barnen.

Jeanette sa...

vad läskigt Nathalie...Vad otroligt modig du är som behåller ett sånt lugn..eller är det bara på bloggen du får det att låta så? ja i alla fall..hoppas du har nån du kan ventilera dina tankar med. kram

Camilla sa...

Usch, vad läskigt med ett sådant ingrepp..! Det är säkert vardagsmat och rutin för läkarna som gör det, men jag förstår att du är orolig och känner dig ängslig.. Hoppas innerligt att det går precis som det ska och att du får fortsätta leva ett friskt och skönt liv med dina barn!
Kram på dig.