lördag, oktober 10, 2009

Tråkdag förutom att Alex går!

Jag tror jag vet varför jag gillar serier som Stargate och Charmed. Slog mig förut då jag städade köket! Ja också ett ställe o fundera på sånt men alltså, dem räddar alltid världen, dem är hjältar och dem gör saker som inte finns i verkliga livet. Jag gillar att jag får uppleva något annat än tråkiga saker som kan hände här på riktigt :) Ja jag vet, ni bryr er inte men tja det här är min blogg o när saker bubblar upp, så får ni läsa det ändå :D

Idag har varit en konstigt lång dag. Den började för tidigt i min smak. Ja jag var dum nog att lova Pelle o gå upp idag igen... och då vaknar ungarna såklart vid sju o inte halv nio som man hade önskat!
Strax innan tio kom ML o hämtade mig och Alex för att åka till Munkedal. Hon shoppade kläder till Ylva men jag höll mig i skinnet. Spenderade ju pengar på vinterskor till Alex igår. Sen behöver inte mina barn direkt något nu, Jamie kanske skulle behöva någon tjockare tröja eller två. Men idag blev det iaf inget!
Sen gick vi en promenad i Munkedal. Inte mycket att ha det samhället... men då har man varit där för mer än att byta till buss :P Tror inte jag kommer bli någon stamkund där precis...

Well sen åkte vi hem igen. Har inte hänt så mkt mer idag. Har som sagt varit en lång tråkig dag... Jag har städat nedervåningen iofs men annars har vi typ slappat hela dagen. Well båda barnen fick frisk luft i förmiddags. Pelle o Jamie var ute o fixade vid garaget, tog bort gruset o la dit gräset ist.
Nu väntar jag på Pelle som lägger barnen.

Ja just det, Alex har börjat nu!! Min jätteduktiga kille har börjat gå 5-6 steg här och var nu. Speciellt om man sitter med ryggen till :) Jag tror att innom ett par veckor så kommer han skippa krypandet och gå helt :) Men det är bara en gissning!
9 dar till älsklingen blir ett år, tänk vad tiden går! Tyckte just jag gick o väntade på att han skulle födas!

1 kommentar:

Fredrika sa...

Va roligt att han börjat gå! Kram