torsdag, oktober 08, 2009

Idag tänker jag inte göra något alls med Jamie för jag har i 2 dars tid trott att hans feber vart bort o åkt iväg på saker o med en gång har febern kommit tillbaka. Man tycker ju att de tär lugnt när han kan sitta i vagnen, som igår då vi var på torp men idag vill jag inte riskera nåt. Det är ju synd om honom!
Men igår var vi iaf på torp o fick köpt öglor o fästen så vi kunde få upp ett draperi i hallen. Satte upp en av dem gamla pläderna vi hade här hemma o det är redan varmare o mindre drag! Så lyckat projekt det där :) Vi fick även köpt födelsedagspresenter till Alex o en liten present till Jamie som han ska få på Alex födelsedag för att inte bli för avundsjuk. Bara en liten grej, vi har bestämt att eftersom våra barn har varsitt namn som inte finns i almanackan så ska dem få ha namnsdag på den andras födelsedag. Så man kan säga att det är namnsdagspresent till Jamie :)

Blev inte röjt i trädgården eller garaget igår men vi fick beställa akuttömmning av avloppstanken.. ja för det var verkligen BAJSvatten som kom upp i garaget och som fortfarande ligger där o gottar sig... Men nu är iaf tanken tömd o det borde itne åka upp emr bajsvatten iaf! I eftermiddag är tanken att jag o Pellle ska röja ur äcklet ur garaget, vet inte hur det ska gå till men har det kommit upp så måste det väl kunna komma ner igen... Sen skura o vädra o flytta runt lite skit... Förhoppningsvis kan vi kör in pappas bil där i vinter sen när vi får den. Den har nämligen ingen inbyggd motorvärmare, iaf inte vad jag vet...

Ikväll ska jag på promenad med ML, då är ju Pelle hemma med barnen. Ska bli kul o träffa henne igen då det var några dar sen. Har varit lite svårt o pussla ihop det hela då Jamie varit sjuk o hon har varit hemma med sina barn själv. men nu så!

Igår trodde jag Jamie var frisk på morgonen så vi var på musiklek, det tyckte Alex var skoj men Jamie ville bara sitta i knät av förklarlig anledning. Blev nog lite jobbigt för Jamie gubben men han var pigg o verkade frisk hemma på morgonen...
Uscha har dåligt samvete för att jag drog iväg på honom hela dagen igår när han mådde dåligt...

Har en deppdag idag, allt känns skit... lättirriterad och jävlig är jag... borde göra nåt produktivt men har målat väggen i hallen och vet helt ärligt inte vad jags ka ta mig för. Diskmaskinen behöver tömmas men det är ju dödligt tråkigt... Sen är här lite dammigt men det är ju itne mkt bättre i roligthetsskalan... Vad jag vill göra är att sätta upp en tavla på väggen i hallen där jag målade, men det bör nog torka lite till först...
Ne får bli lite produktiv nu! Ciao

Inga kommentarer: