onsdag, november 30, 2011

Vårdcentralen

Idag har jag o Alex varit på barnmottagningen på vårdcentralen, vi hade tid kl 9 och Alex som alltid börjar tjata om o gå upp vid 6-7 sov såklart fortfarande vid 8 när klockan ringde. Men vi tog oss till VC men inte fick vi komma in till läkaren förrän 20-30min senare iaf... Fattar inte det här att det alltid måste vara försenat även fast doktorn inte hade patient sen innan och tja ingen verkade ha något o göra... Antar dem har pappersarbete som behöver fixas emellan men då får dem väl planera in sina besök så dem hinner med det ist för o låta folk med små barn sitta o vänta?! Det var ju inte en akuttid utan en där dem hade bestämt både dag o tid o skickat hem kallelse...
Well doktorn var bra o pedagogisk även fast Alex blev rädd o stortjöt en viss period. Även fast doktorn bara ville klämma lite på magen, lyssna på hjärtat o kolla i öronen osv... Men efter att ha undersökt lite nallar o annat så fick doktorn även kolla på Alex :) Doktorn ställde massa frågor och jag började känna mig dummare o dummare som kommit dit eftersom det enda felet som jag kan hitta på Alex är hans trötthet. Men doktorn tog mig på allvar och sa att han skulle ta lite prover o att vi skulle få komma tillbaka om 3 veckor o gå vidare utefter det.
Så ut i väntrummet igen, vänta typ 30min till innan en sköterska hämtar oss o säger att om vi ska ta prover så ska hon sätta emla-plåster o dem måste sitta i en timma för o verka. Men hon var pedagogisk o visade Alex på en Nalle vad som skulle hända o satte plåsterna. Sen hade vi en timma o bränna, gick o fikade o gick över till biblioteket som ligger mitt emot VC. Men va tillbaka på utsatt tid men fick ändå vänta 30min till innan sköterskan hade tid med oss... Alex o jag hade pratat om det o han var införstådd med att de inte skulle göra ont så han satt helt stilla o tittade på medan hon stack honom o tog kanske 7 rör med blod... Han som skrek när doktorn skulle lyssna på hjärtat men en nål i armen o blod som rinner ur armen va tydligen inget problem. Han pladdrade glatt på undertiden o var nöjd för de gjorde ju inte ont precis som vi lovat :) Skönt vi inte skapat en till med fobi där ;) Själv blev jag kallsvettig o lätt yr bara av o sitta med honom i knät medan hon tömde mitt älskade barn på blod... Nåja, superstolt över min fina Alex! Dock fick han helt plötsligt jätteont i magen o vägrade stå när hon var klar, det magonda höll i sig tills vi klev ut från vårdcentralens dörr o sen gick de magiskt över... Konstigt de kom precis när vi skulle gå men tja...
Efter vc blev det affären där jag hämtade ut mitt paket från ellos o handlade lite, Alex fick välja en lite belöning för att han va så duktig :) Nu e jag supertrött men Alex vägrar vila fast han är trött så jag försöker hålla ögonen öppna...

Inga kommentarer: