söndag, november 20, 2011

Nöjd

Känner mig nöjd med dagen. Avslappnad o lagom, mysigt med familj men inga höga krav:)
Efter mitt förra inlägg droppade Ola in så vart fika o skitsnack innan det bar av till farsta då svärföräldrarna skulle till Kyrkan. Jag o Alex vi gick i farsta centrum där jag fyndade ett par mammabrallor för 75kr. Fick köpa 2 storlekar större än jag normalt har o inte alls min typ av byxor men dem var billiga o bekväma och duger o gå ut i så jag får väl leva med det.
Eftersom Madde jobbar i farsta centrum så hälsade vi på henne o snackade lite. Men en timma springer snabbt iväg så vi fick gå o möta dem andra vid kyrkan. Kul o komma in där för även fast jag inte är uppvuxen där så har jag efter alla år med Pelle lärt känna så många där. Det var kramar o hej o hur e det osv överallt :) Sprang på en tjej med en 5vekcors bebis som Pelles familj kände, slutade med att jag satt med en sovande bebis i famnen medan mamman satt o fikade med oss :) Längtar inte mindre efter vår lilla nu, det måste jag ju erkänna :P
Var även inne på Ellos i förmiddags o beställde sista prylen till bebisen, en overall, ja o så lite andra saker när jag ändå var där o beställde. Så känner mig redo för bebisen nu :) Fast v34 är lite väl tidigt, men iaf. O sängen o skötbordet är fortfarande på vinden. Får nog anlita brorsan i nästa vecka för pappa är ju inte riktigt i form för o klättra på vinden... Är ju 1a advent redan på söndag förresten så får be honom fixa det innan dess :P
Tiden rullar på ändå, 4 veckor kvar innan jag har mina stora prinsar här! Ja det är fortfarande lång tid men det är bättre än 5 veckor. Stackars Jamie hade förresten jätteont i örat o ringde mig gråtandes igår kväll, gör ont i mig att inte kunna krama o trösta :( Men försökte muntra upp o sjunga för min älskade pojke iaf. Men idag hade örat varit bättre under dagen iaf så de känns skönt!
Jaja, nu håller ja tummarna för att Fredrika mår bra imorn så jag slipper gå själv på stan, fick nämligen mess förut då hon inte riktigt visste då hon va vissen idag :( Så Krya på dig nu, vill ju ses!
Sen kommer tant Maggi o leker med Alex o käkar mat med oss imorn eftermiddag o på kvällen åker jag iväg för o träffa Maja. Fullsmockad dag ändå, men på Tisdag blir det nog hemfärd då ingen av svärföräldrarna är hemma förrän sent på tisdagkväll o Onsdag måste vi ju ändå åka... För på Torsdag ska jag till BM. Och inga vänner verkar kunna ses på tisdagen heller så vi har ju inte så mycket för o sitta här o uggla. Bättre o fara hem då o hjälpa pappa med hunden o lugna ner min kära mormor som e orolig för att jag är iväg.
Ne, kanske ska sätta mig o umgås med svärisarna nu då iaf :) Ses!

Inga kommentarer: