onsdag, november 23, 2011

Idag så kunde jag verkligen inte vakna, men Alex skulle upp så gick upp med honom, satte på bolibompa o gjorde hans morgonvälling o sen så la jag mig igen. Fick verkligen inte liv i mig utan slumrade till o från i 1½h innan Alex tröttnade på mig. Tog mig i kragen o försökte läsa fb på mobilen för o vakna men somna med den i handen :O Vaknade 20min senare av att Alex klättrade på mig o då gick jag ur sängen för o inte somna om. Fattar inte att det var så trött o vakna till liv just idag, var inte som att klockan var 5 på morgonen heller...
Tog ju ett tag innan jag kom igång så satt länge vid datorn så klockan var väl 11 eller nåt innan jag ringde mormor. Vi bestämde att jag o Alex skulle titta in framåt eftermiddagen så vi behövde bränna ett par timmar. Kastade på mig lite kläder o Alex också o gick ut för att försöka få fram barnvagnen som såklart stod längst in i förrådet. Slutade med att jag bar för tungt o möblerade om hela förrådet ;) Men jag fick ut vagnen o kände mig riktigt nöjd. Men Alex ville cykla mer så började kratta uteplatsen o rabatterna vilket slutade med att jag släpat upp både bord o stolar så dem nu står under tak och att hela uteplatsen o rabatterna blev fria från löv, ryckte gräs o sopade. Sen gick vi in o då kunde jag ju lika gärna fortsätta så jag dammsög hela huset innan de blev dusch o avfärd mot mormor. Väl hos mormor handlade jag åt både henne o mig så blev några kassar, inte bra för min kropp men vad gör man inte. Alex satte fart på min 92åriga mormor med lekar o pladder :D Tror dem båda var nöjda! VI åt middag där o umgicks tills klockan var sju o vi åkte hem. Lyckades konversera hela vägen hem med Alex så han somna inte :) Nu sover han sen några timmar o jag ska strax göra honom sällskap!

Inga kommentarer: