tisdag, november 08, 2011

Bilder o pladder

Ett litet urval bilder från helgen



Jag har haft en bra dag, ja som jag skrev innan så var Anne här o när hon hade åkt så pysslade grabbarna själva en stund medan jag grejade vid datorn lite. Sen var det lunchtid, fixade Pizza till oss då vi inte hade något bröd eller rester hemma, men fryspizzorna här är goda så jag klagar inte :) Märkte då att barnen var mycket bättre då dem åt riktigt bra :)
Efter lunchen satte vi igång med vårt julklappspyssel, blev nog ett par timmar innan barnen åkte i badet då dem var rätt så färgglada ;) Men vi fick gjort mycket och jag tror våra julklappar kommer bli klara innan jag åker o det är ju bra, för Pelle lär inte slutföra dem :P iaf hälften av klapparna från killarna är klara. Jättekul o göra egna saker i julklapp tycker jag, o rätt ekonomiskt nu när vi har dubbla utgifter. O killarna är så duktiga :)
Medan killarna badade så röjde jag bort pysslet o plockade med lite tvätt o så, dem roade sig kungligt i säkert en timma. Jag hann tom damma av så när Pelle kom hem så fick han dammsuga, så här blev rent idag, det hade jag aldrig trott... O bytte lakan gjorde jag också, eller jag tog ur dem gamla o sen satte Pelle i nya när killarna skulle sova :P Han gör alla möjliga hushållssysslor nu när jag får sammandragningar för minsta lilla o ryggen går av!
Sen vart de middag, läxa, mariokart, bokläsning o nattning precis som vanligt :) Nu sover killarna o Pelle roar sig med Poker, själv roar jag mig med serier o choklad, finns sämre sätt o spendera kvällen på :)

Inga kommentarer: