måndag, november 28, 2011

Tack pappa!


Nu har min fina pappa varit här, han är sjukskriven o lite rastlös då han är för frisk för o bara sitta still så han var inte så svårövertalad till o laga vagn ;) Och det tog honom en minut då han hade med sig verktyg o en ny mutter, så nu är vagnen som ny :) Tja kanske inte som ny, men den är hel o fungerar :) Ren är en annan femma :P Men kastade in alla våra åkpåsar i tvättmaskinen förut, vet inte vad vi ska med alla åkpåsar till nu när vi bor i Gibraltar men får säker nån användning av dem eller så får vi sälja dem :) Om någon är i behov av en åkpåse så hojta till, vi har nog 4 st, i färgerna grå/svart/marinblå...
Pappa passade också på o fixa en av ljusstakarna, den andra verkar de va nåt fel inne i så den hade jag tänkt slänga, men pappa behövde ett projekt så han skulle ta med den hem :P Sen bytte han blandaren i badrummet uppe då han hade en fungerande hemma, bra med en teknisk pappa med resurser :) Sen grejade han med lite andra småsaker också, så fick en massa fixat på en gång! Så pappa är min hjälte idag!
Själv har jag putsat vardagsrumsfönsterna, pyntat klart med julsakerna, dammat, dammsugit och flyttat om lite saker. Så känner att jag varit duktig jag med. Det är därför jag älskar o greja hemma, för jag känner mig duktig och jag ser resultat :) Sen att städa med småbarn är lite som o kratta löv i motvind är en annan femma ;) Men de är fint i ca 5min iaf :P
Nu ska jag fixa pannkakor till oss och hänga upp lite fler åkpåsar :) Ses!

1 kommentar:

katta sa...

Vad vill du ha för pris för en eller två åkpåsar